خبرنگاران 6 قشلاق شهرستان اهر شبکه آب دایمی ندارند

به گزارش تور آسیایی ارزان، تبریز - خبرنگاران - فرماندار اهر گفت: در زمان حاضر 6 قشلاق این شهرستان فاقد شبکه تأمین آب دائم است و باید آبرسانی سیار به مناطق عشایری به سرانجام برسد.

خبرنگاران 6 قشلاق شهرستان اهر شبکه آب دایمی ندارند

رسول خدابخش روز دوشنبه در جلسه شورای عشایری شهرستان اهر اضافه نمود: کوشش می کنیم سال جاری با تأمین منابع اقتصادی، عشایر ساکن 6 قشلاق از منابع آبی دائم بهره مند شوند.

وی بر لزوم احیای ایل راه های عشایری در منطقه ارسباران تأکید کرد و اضافه نمود: سال جاری 60 کیلومتر از راه ارتباطی روستاها و مناطق عشایری اهر احداث و زیرسازی می گردد.

فرماندار اهر گفت: اهر و هریس 260 کیلومتر ایل راه دارند که به دلیل کمبود اعتبارات، تنها 140 کیلومتر از راه های عشایری این دو شهرستان بازسازی و احداث شده است.

خدابخش در ادامه با اشاره به این که واگذاری دفترچه دام عشایر می تواند از قاچاق دام مولد به نام عشایر جلوگیری کند، ادامه داد: از سال گذشته با معضل قاچاق دام در شهرستان اهر روبرو هستیم، از این رو انتظار داریم تا با شناسنامه دار کردن دام عشایر از قاچاق دام به نام عشایر جلوگیری گردد.

وی از توزیع 4هزار تُن نهاده های دامی در بین عشایر شهرستان اهر اطلاع داد و اضافه نمود: نیازمندی جامعه عشایری به نهاده های دامی در شهرستان اهر هنوز رفع نشده است.

فرماندار اهر اظهار داشت: جمعیت 15 هزار نفری عشایر این شهرستان 213 هزار رأس دام سبک و سنگین دارد و سالانه چهار هزار و 700 تُن شیر، 150 تُن پشم، یک هزار و 500 تُن گوشت، سه هزار و 600 مترمربع ورنی و یک هزار و 500 مترمربع قالی و قالیچه فراوری می نمایند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 خرداد 1400 بروزرسانی: 30 خرداد 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1685

به "خبرنگاران 6 قشلاق شهرستان اهر شبکه آب دایمی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 6 قشلاق شهرستان اهر شبکه آب دایمی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید