خبر مهم برای متقاضیان فروش سهام عدالت

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران : افرادی که سهامداری به روش غیرمستقیم را انتخاب نموده اند از 19 مردادماه می توانند نسبت به فروش 60 درصد از سهام خود اقدام نمایند و 40 درصد باقی مانده در دهه فجر آزادسازی خواهد شد.

خبر مهم برای متقاضیان فروش سهام عدالت

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویداد 24 ، محمدرضا معتمد، عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیر نظارت بر نهادهای اقتصادی در این خصوص گفت: ثبت شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت امروز نزد اداره ثبت، به سرانجام خواهد رسید و حداکثر تا 14 مرداد ماه، صورت های اقتصادی حسابرسی نشده آن ها منتشر می گردد.

وی ادامه داد: به این ترتیب یک روز پس از عید سعید غدیر خم (19 مرداد ماه)، امکان معاملاتی شدن سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی وجود عملیاتی خواهد شد.

مدیر نظارت بر نهادهای اقتصادی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه در مرحله قبل افرادی که روش مستقیم را انتخاب نموده بودند اجازه فروش 30 درصد سهام به آنان داده شده بود اما از 19 مرداد به مناسبت عیدغدیر خم افرادی که سهامداری به روش غیرمستقیم را انتخاب نموده اند می توانند تا 60 درصد از تعداد سهام خود را به فروش برسانند و مرحله بعد یعنی در دهه فجر این سهام آزادسازی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تصویب آئین نامه آزاد سازی سهام عدالت در شورای عالی بورس در قالب 22 ماده توضیح داد: در این آئین نامه ساز و کار و نحوه آزاد سازی، افزایش سرمایه، پذیرش شرکت ها در بورس و همینطور چگونگی معاملاتی شدن و همچنین میزان آزادسازی سهام عدالت در هر مرحله، پیش بینی شده است.

آزادسازی سهام عدالت از جمله اقدامات مهم دولت تدبیر و امید بود که در نهایت در 9 اردبیهشت ماه اجرایی شد و از روز 10 اردیبهشت تا هشتم خرداد ماه به سهامداران فرصت داده شد تا چنانچه به دنبال انتخاب روش مدیریت مستقیم هستند و می خواهند مالکیت و مدیریت سهام خود را بشکل مستقیم و بدون واسطه در اختیار بگیرند، با ورود به سامانه www.samanese.ir نسبت به این امر اقدام نمایند، اما این فرصت با توجه به استقبال مشمولان سهام عدالت برای انتخاب روش مستقیم در ابتدا تا 15 خرداد ماه و در نهایت تا 29 خردادماه تمدید شد.

در نهایت، افرادی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب نموده اند از تاریخ 6 خرداد مجاز شدند با توجه به شرایط اعلام شده نسبت به فروش سهام خود اقدام نمایند.

در اواسط تیر ماه نیز حسن روحانی در جلسه هیات دولت در این زمینه شفاف سازی و گفت: 30 درصد دوم سهام عدالت در عید غدیر و بقیه در 22 بهمن آزادسازی می گردد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1163

به "خبر مهم برای متقاضیان فروش سهام عدالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر مهم برای متقاضیان فروش سهام عدالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید