دبیر کارگروه پی نمای سندملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم منصوب شد

به گزارش تور آسیایی ارزان، دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی طی حکمی دبیر کارگروه پی نمای سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم را منصوب کرد.

دبیر کارگروه پی نمای سندملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم منصوب شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، پرویز کرمی رئیس اجرایی سازی سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم، مهدی یوسف وندی را به عنوان دبیر کارگروه پی نمای سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم منصوب کرد.

در متن حکم کرمی خطاب به یوسف وندی آمده است:

در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و جهت گیری کلان کشور در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و توسعه فناوری های نرم و صنایع خلاق با اولویت الف نقشه جامع علمی کشور و مستند به بند 4 و 7 سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم و با عنایت به تجارب جناب عالی و پشتکاری که در سنوات گذشته در راستای توسعه اکوسیستم نوآوری شرکت های خلاق از خود نشان دادید، به موجب این حکم شما را به سمت دبیر کارگروه پی نمای سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم منصوب می نمایم.

امید است با به کارگیری ظرفیت های ستاد و دستگاه های مرتبط، در تحقق اهداف سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم، بیش از پیش پیروز و مؤثر باشید.

دوام توفیقات شما را از پروردگار منان هم راستا با سیاست ها و راهبرد های دولت سیزدهم در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مسألت می نمایم.

سند ملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم در 9 ماده تنظیم شده است و بر اساس ماده 4 این سند اتخاذ و تقویت رویکرد اسلامی-ایرانی درتوسعه صنایع ومحصولات فرهنگی، اولویت دهی به بخش غیردولتی به ویژه بخش خصوصی در اجرا با تأکید برحفظ نقش سیاست گذاری و نظارتی دولت، تأکید حداکثری برمشارکت مردمی به ویژه نسل جوان، اتخاذ رویکرد درون زا و برون نگر خوداتکایی، نگاه نوآورانه، آینده نگارانه و عدم غفلت از احتیاج های روز جامعه، هم افزایی، هم تکاملی، توجه به ظرفیت ها، قابلیت ها و توانمندی های فرهنگی، دانشی، فناورانه وصنعتی کشور مورد توجه قرار گرفته است.

بر اساس ماده 7 این سند، ستاد توسعه فناوری های نرم و صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری وظیفه سیاست گذاری اجرایی، برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت، پایش شاخص ها و تسهیل اجرای سند را برعهده دارد.

در بند 7 ماده 5 این سند تا افق 1404، بر فراوری 270 پی نما با میانگین شمارگان حداقل 5000 نسخه تأکید شده است.

این سند که با تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده، در پی دستیابی به نظام نوآوری کارآمد صنایع فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و ارتقای کمی و کیفی فراوری و مصرف محصولات فرهنگی بومی، در کشور است.

بعلاوه دستیابی به الگوی کارآمد کاربرد فناوری های نرم با تأکید بر حوزه های علوم انسانی، اسلامی و اجتماعی در راستای ارتقای سبک زندگی اسلامی ایرانی و انقلابی در جامعه، نیز به عنوان دیگر هدف کلان برای این سند در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2088

به "دبیر کارگروه پی نمای سندملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم منصوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر کارگروه پی نمای سندملی توسعه فناوری های فرهنگی و نرم منصوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید