درخواست پمپئو از طرف های درگیر در مناقشه قره باغ

به گزارش تور آسیایی ارزان، ایرنا نوشت: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا با انتقاد از نقش بعضی طرف های ثالث در مناقشه قره باغ بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان ، خواستار حل این مسئله به وسیله دیپلماسی شد.

درخواست پمپئو از طرف های درگیر در مناقشه قره باغ

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز مایک پمپئو با یکی از رسانه های محلی آتلانتا نوشت: ترک ها (ترکیه) دخالت نموده و منابعی را در اختیار جمهوری آذربایجان گذاشته اند (که این اقدام) مخاطرات و توان نظامی موجود در این درگیری دیرین را افزایش داده است.

وی اضافه نمود: حل و فصل این درگیری باید به وسیله مذاکره و رایزنی مسالمت آمیز و نه درگیری مسلحانه انجام گیرد و قطعاً نباید کشورهای ثالث با وارد عمل کردن توان نظامی خود در اوضاعی که مانند بشکه باروت است، وارد ماجرا شوند.

پمپئو گفت: ما امیدواریم که ارامنه می توانند از خودشان در برابر آنچه که آذربایجانی ها انجام می دهند، دفاع نمایند.

وی ابراز امیدواری کرد که همه طرف ها آتش بس را رعایت نموده، پای میز مذاکره نشسته و این موضوع را حل و فصل نمایند.

به رغم گذشت 6 روز از اجرای توافق آتش بس میان باکو و ایروان، طرفین درگیری به حملات خود ادامه داده و یکدیگر را به هدف گیری مناطق غیرنظامی متهم نموده اند.

اوضاع در منطقه قره باغ از ششم مهر 1399 متشنج شده و ارمنستان و جمهوری آذربایجان یکدیگر را به شروع جنگ متهم نموده اند.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی خواهان انتها اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل حق مشخص سرنوشت خواهان به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه شده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 8 آبان 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1245

به "درخواست پمپئو از طرف های درگیر در مناقشه قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست پمپئو از طرف های درگیر در مناقشه قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید