دردسر جدید نخست وزیر انگلیس؛ شورش کابینه به دلیل برگزیت بدون توافق

به گزارش تور آسیایی ارزان، نخست وزیر انگلیس با شورش جدیدی از سوی اعضای کابینه اش به دلیل برگزیت بدون توافق روبرو شده است.

دردسر جدید نخست وزیر انگلیس؛ شورش کابینه به دلیل برگزیت بدون توافق

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس ارزان همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با شورش جدید اعضای کابینه روبرو است و بعضی از وزرا به خاطر نگرانی درباره برگزیت بدون توافق، تهدید به استعفا نموده اند.

نشریه تایمز امروز چهارشنبه نوشت: بعضی از وزرای کابینه انگلیس تهدید نموده اند که در صورت تصمیم نهایی جانسون برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، از دولت استعفا خواهند داد.

به نوشته تایمز، نیکی مورگان وزیر فرهنگ، جولیان اسمیت وزیر امور ایرلند شمالی، روبرت باکلند وزیر دادگستری، مت هانکوک وزیر بهداشت و جفری کاکس دادستان کل انگلیس در فهرست وزرایی هستند که تهدید به استعفا نموده اند.

یک وزیر کابینه انگلیس که نامش فاش نشده در این باره گفته است که تعداد زیادی از نمایندگان محافظه کار مجلس نیز قصد دارند در صورت برگزیت بدون توافق، از نمایندگی مجلس کناره گیری نمایند.

تایمز اضافه نمود: وزرای کابینه در نشستی به جانسون نسبت به تبعات هولناک برگزیت بدون توافق و اوضاع ایرلند شمالی و اظهارات دومینیک کامینگز مشاور ارشد نخست وزیر انگلیس هشدار داده اند.

در حالی که تایمز به تعداد دقیق نمایندگان محافظه کار که مخالف برگزیت بدون توافق هستند اشاره ننموده است ولی روزنامه فایننشال تایمز فاش نموده است که حداقل 50 نماینده محافظه کار مجلس با برگزیت بدون توافق مخالف هستند.

این در شرایطی است که اتحادیه اروپا نیز بریتانیا را به یک بازی احمقانه درباره برگزیت متهم نموده است، آن هم پس از اینکه یک منبع مطلع دفتر نخست وزیر انگلیس تاکید نموده است که دستیابی به توافق برگزیت قطعا غیرممکن خواهد بود چرا که آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان درخواست های غیرقابل قبولی را مطرح نموده است.

در حالی که تنها 3 هفته فرصت برای برگزیت باقی مانده است، بزرگترین بحران سیاسی انگلیس پس از جنگ جهانی دوم هنوز حل و فصل نشده است.

رئیس مجلس اروپا: مذاکرات برگزیت هیچ پیشرفتی نداشته است

دیوید ساسولی رئیس مجلس اروپا روز سه شنبه پس از دیدار با جانسون نخست وزیر انگلیس تاکید نموده است که هیچ پیشرفتی در مذاکرات برگزیت حاصل نشده است.

وی گفت: جانسون پاسخ های نامربوطی به سئوالات من درباره حفظ یک مرز باز بین جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی پس از برگزیت داده است. مجلس اروپا به هیچ وجه با توافقی که به ضرر منافع اتحادیه اروپا و روند صلح جزیره ایرلند باشد، موافقت نخواهد کرد. دو راه چاره جایگزین برای توافق وجود دارد: نخست تمدید مهلت برگزیت و دوم برگزیت بدون توافق.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 355

به "دردسر جدید نخست وزیر انگلیس؛ شورش کابینه به دلیل برگزیت بدون توافق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسر جدید نخست وزیر انگلیس؛ شورش کابینه به دلیل برگزیت بدون توافق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید