دولت شرکت های دانش بنیان را بنگاه اقتصادی نبیند

به گزارش تور آسیایی ارزان، یک فعال فناوری در حوزه فناوری نانو گفت: دولت به این شرکت های دانش بنیان به چشم بنگاه اقتصادی نگاه می کند و بانک ها هنگام ارائه تسهیلات و خدمات تضامین بسیار سنگینی می خواهند.

دولت شرکت های دانش بنیان را بنگاه اقتصادی نبیند

ایمان معصومی، رئیس هیئت مدیره و مدیر تحقیق و توسعه شرکت بسپارپیشرفته شریف در مصاحبه با خبرنگار فناوری خبرنگاران، در خصوص زمینه فعالیت این شرکت اظهار کرد: ما تولیدکننده نانو کامپوزیت های پلیمری و فیلم های پلیمری هستیم با هدف افزایش ماندگاری مواد غذایی و هفت سال است که در این حوزه فعالیت می کنیم.

معصومی ادامه داد: بخشی از محصولات ما بر پایه نانو بوده و بخشی از آن هم با سایر پوشش دهنده ها تهیه و تولید می شود.

این فعال فناور افزود: در طی این سال ها مسائل زیادی را پشت سر گذاشتیم بخشی از این مسائل وجود محصولات خارجی بودند که با قیمت های چند برابری به کشور وارد می شد و ما چندین سال تلاش کردیم تا بتوانیم سهمی از بازار داخلی داشته باشیم و البته بعد از این همه سال تا حدودی پیروز شده ایم که جایگزین محصولات خارجی باشیم.

معصومی شرح داد: بخش دوم مسائل ما به تحریم ها گره خورده، زیرا نمی توانیم مواد اولیه به کشور وارد کنیم و ناچاریم بخشی از آن را تولید کنیم البته این از یک بخش مفید بود، زیرا خودمان به فناوری دست پیدا کردیم، اما سختی و هزینه آن بسیار بالا بوده و ما را تحت فشار قرار می دهد.

وی با بیان اینکه ما یک استارت آپ از دل دانشگاه صنعتی شریف بودیم و توانستیم دانش بنیان شویم، تاکید کرد: لازم است تا دولت از شرکت های دانش بنیان خصوصا آن هایی که در بستر نانو فعالیت می کنند حمایت کند البته به شرط آنکه نگاه دولت به شرکت های دانش بنیان و استارت آپی باید بهینه شود با این هدف که شرکت های دانش بنیان را صرفا بنگاه های مالی نبینند.

معصومی افزود: شرکت های دانش بنیان که از یک هسته کوچک شکل گرفته اصولا توان مالی بالایی ندارند و نباید این شرکت ها را به این دید ببینند که ممکن است 10 سال آینده بسیار پیروز باشند و یا پولدار باشند و از همین امروز به آن ها به چشم شرکت دیده شود.

این فعال فناور ادامه داد: دولت به این شرکت ها به چشم شرکت نگاه می کند و بانک ها هنگام ارائه تسهیلات و خدمات تضامین بسیار سنگینی می خواهند همان طوری که این تضامین را از شرکت های بزرگ و توسعه یافته دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه علی رغم تبلیغات گسترده مبنی بر اینکه از شرکت های دانش بنیان حمایت می شود، تاکید کرد: متاسفانه در مرحله عمل سیستم هایی که پیاده می شود همان سیستمی است که بانک ها نسبت به سایر بخش ها انجام می دهند در حالی که یک شرکت کوچک با ایده های خوب به دلیل کمبود نقدینگی دچار مشکل می شود و دولت با عنوان حامی و سرمایه گذار باید با شرایط متفاوتی پا پیش بگذارد، اما متاسفانه این طور نیست.

معصومی با بیان اینکه نمایشگاه های سالانه به معرفی محصولات نانویی کمک می کنند، گفت: ما هفت سال است که در نمایشگاه های سالانه نانو حضور پیدا می کنیم و طی سال های گذشته توانسته ایم قرارداد های خوبی با شرکت های خارجی منعقد کنیم البته گاهی مسئله تحریم مسائلی را برایمان ایجاد کرده بود، اما سعی شد تا رفع شود.

این فعال فناور گفت: تا چند وقت پیش محصولات ما به واسطه باغداران صادر می شد به دلیل اینکه محصولات صیفی و برخی میوه ها با بسته بندی های نانویی شرکت ما به کشور هایی همچون روسیه صادر می شد البته الان به صورت جداگانه نیز ظرف های بسته بندی ما صادر می شود البته گاهی نیز محصولاتی مثل پسته و زردآلو نیز به کشور های حاشیه خلیج فارس و ترکیه صادر می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 503

به "دولت شرکت های دانش بنیان را بنگاه اقتصادی نبیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت شرکت های دانش بنیان را بنگاه اقتصادی نبیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید