دیپلمات روس: مردم سوریه حق مشخص سرنوشت خود را دارند

به گزارش تور آسیایی ارزان، یک دیپلمات ارشد روسیه در مورد انتخابات آینده ریاست جمهوری سوریه گفت، مردم سوریه همانطور که در گذشته نشان داده اند، اینبار نیز پیروز خواهند شد.

دیپلمات روس: مردم سوریه حق مشخص سرنوشت خود را دارند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آندره باکلانف نایب رئیس انجمن دیپلمات های روسیه سه شنبه با تایید اینکه مردم سوریه در انتخابات ریاست جمهوری آینده خود پیروز خواهند شد، اضافه کرد که آنها تنها کسانی هستند که حق معین سرنوشت خود را دارند.

به گزارش خبرگزاری سانا آندره باکلانف که در مسکو حضور داشت، گفت:مردم سوریه همانطور که انتخابات ریاست جمهوری قبلی را با پیروزیت برگزار کردند، اینبار نیز پیروز خواهند شد.

وی خاطر نشان ساخت که سوریه یک کشور عضو سازمان ملل بوده و از حق معین سرنوشت کامل برخوردار است. باکلانوف اضافه کرد که سوریه کشوری با تاریخ طولانی و تمدنی ریشه در عمق زمان است.

حموده صباغ رئیس مجلس الشعب (مجلس) سوریه در جلسه روز یکشنبه اعلام نمود، انتخابات ریاست جمهوری برای سوری های مقیم خارج در 21 می 2021 (31 اردیبهشت) و سوری های داخل این کشور در 26 می 2021 (7 خرداد) برگزار خواهد شد.

وی همچنین از شروع نام نویسی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از امروز 19 آوریل (30 فروردین) اطلاع داد و اعلام نمود، نامزدها 10 روز برای این موضوع مهلت دارند.

مشاور دولت سوریه دوشنبه گفت که نام نویسی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گامی است که در چارچوب حاکمیت دولت سوریه و اصرار آن برای تحقق یکی از ساز و کارهای تحقق دموکراسی و اجازه ندادن به ایجاد خلا قانون اساسی به ویژه در صندلی ریاست جمهوری است.

عبدالقادر عزوز در گفت وگو با رادیو اسپوتنیک گفت: که اعلام نام نویسی برای انتخابات بیانگر حق مردم سوریه در استفاده از دموکراسی و مهمترین حقوق مدنی و سیاسی و همچنین تجسم مفهوم حاکمیت ملت است.

او درباره مخالفت معارضان با انتخابات ریاست جمهوری گفت: نباید از پیش موضع گیری سیاسی داشت، زیرا انتخابات یک فرآیند تصمیم گیری و یک حق ملی است که در آن باید همه کنار هم باشند، به خصوص که قانون انتخابات ضوابط و معیارهای کلی را برای نامزدها معین نموده است و فصل شانزدهم آن به مشارکت سوری های غیر مقسیم در سوریه اختصاص دارد؛ بنابراین هیچ استثنایی (برای علاقه مندان به نامزدی) مگر در چارچوب قوانین وجود ندارد.

مشاور دولت سوریه وجود ارتباط مستقیم بین انتخابات و کار کمیته قانون اساسی را رد و تأکید کرد: ما قانون اساسی داریم و قانون انتخابات را داریم که نظامی است که سازوکار برگزاری انتخابات و سازوکار اعتراض به آنها را تعریف می نماید.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1631

به "دیپلمات روس: مردم سوریه حق مشخص سرنوشت خود را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات روس: مردم سوریه حق مشخص سرنوشت خود را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید