راههای بیرون راندن نظامیان ترکیه از عراق

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از العهد، عامر الفایز عضو کمیسیون روابط خارجی مجلس عراق از دولت این کشور خواست که از ادامه سیاست سکوت در قبال حملات ترکیه علیه عراق دست بردارد.

راههای بیرون راندن نظامیان ترکیه از عراق

با ما همراه باشید و درباره جاذبه های چارگون بیشتر بدانید.

وی اضافه نمود: تا به امروز هیچ واکنشی از سوی دولت عراق که لایق کشور ما باشد در قبال دخالت های نظامی ترکیه، شاهد نبوده ایم.

این نماینده مجلس عراق تاکید کرد: راههای زیادی برای رهایی از ترکیه و هیمنه آن بر بخش اعظم از استان عراقی و پایان دادن به حملات بی رویه آن وجود دارد که آسان ترین آن متوسل شدن به شورای امنیت به منظور وضع تحریم علیه ترکیه و قرار دادن آن در محاصره بین المللی است.

الفایز از ترانزیت و تجارت به نام راههای دیگر به منظور فشار بر ترکیه و بیرون راندن آنها از استان موصل و دیگر اراضی شمال عراق، نام برد.

گفتنی است که نیروهای ترکیه چند روز قبل گفتند که خروج آنها از موصل و مرکز نظامی بعشیقه تنها پس از غلبه بر پ ک ک، رخ خواهد داد.

توپخانه ترکیه روز سه شنبه چند روستا را در منطقه برواری بالا در شهر امیدیه در دهوک را گلوله باران کرد که منجر به آتش سوزی گسترده در روستای هیزانکی از توابع منطقه جمانکی شد.

شاهدان عینی گفتند: نیروهای زمینی ارتش ترکیه ضمن انجام عملیاتی در دو روستای هروری و قمریی، اقدام به گلوله باران این منطقه ها کردند.

اتحادیه میهنی کردستان گفت: روستاهای منطقه، روزانه هدف بمباران جنگنده های ترکیه قرار می گیرند.

منابع محلی در شمال عراق همچنین گزارش دادند که جنگنده های ترکیه روستای هیزانکی در منطقه جمانکی را هم بمباران کردند که منجر به آتش سوزی شد.

از طرفی دیگر، یک مسئول محلی در شهر العمادیه استان دهوک هم از آتش سوزی گسترده در مزارع شمال این استان در پی بمباران جنگنده های ترکیه خبر داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1740

به "راههای بیرون راندن نظامیان ترکیه از عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راههای بیرون راندن نظامیان ترکیه از عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید