رسول خادم و نامه ای جنجالی ، از سوریان و بنا تا اخلاق مداری و شفاف سازی

به گزارش تور آسیایی ارزان، رسول خادم بعد از 9 ماه سکوت درباره استعفای خود و مسائل عجیب کشتی با انتشار یک نامه به شهردار تهران به رسانه برگشت. او با نامه ای عجیب درباره نامگذاری معابر شهر تهران به نام خالقان سروده ای ایران شد.

رسول خادم و نامه ای جنجالی ، از سوریان و بنا تا اخلاق مداری و شفاف سازی

محسن وظیفه- بعد از مدت ها سکوت، رسول خادم وارد عرصه رسانه شد. او که بعد از استعفای عجیبش از فدراسیون کشتی در سکوت کامل بود، این بار با نوشتن نامه ای به رئیس شورای شهر تهران به عرصه رسانه برگشت. او در نامه خود به محسن هاشمی خواهان نامگذاری تهران به نام خالقان اثر ماندگار ای ایران شد. نامه ای عجیب که بلافاصله هم واکشن های زیادی را در پی داشت و البته سوالات زیادی را به وجود آورد. در روزهایی که همه درگیر وضعیت بغرنج کشتی هستند، که شاید مدیریت رسول خادم هم در به وجود آمدن آن نقش داشته چه دلیلی داشته است که این نامه نوشته گردد؟

نزدیک به 9 ماه از استعفای رسول خادم از فدراسیون کشتی می گذرد و در این مدت رئیس مستعفی کشتی روزه سکوت گرفته و با وجود مطرح شدن مسائل مختلف درباره کشتی و نقدها فراوان نسبت به مدیریت رسول خادم اما او هرگز حاضر به پاسخگویی نشد. سکوتی عجیب که به یکباره با انتشار یک نامه شکست. نامه ای که هیچ خط و ربطی ظاهرا به کشتی ندارد و به شورای شهرتهران است همین جا رییس سابق فدراسیون کشتی، آماج سوال های فراوان نهاده شد که چرا در این برهه از زمان رسول برای شهردار نامه نوشته است؟ رییس مستعفی فدراسیون کشتی در نامه ای به شهردار تهران خواهان نامگذاری معابر شهر تهران به نام خالقان اثر ماندگار ای ایران (شاعر، زنده یاد حسین گل گلاب؛ آهنگساز، زنده یاد روح الله خالقی و خواننده، غلامحسین بنان) شده است. نامه ای عجیب که باز هم سوالات عجیبی را به وجود می آورد که قهرمان سابق کشتی با انتشار این نامه دنبال چه چیزی است؟

رسول خادم در دوره دوم و سوم عضو شورای شهر تهران بود و طبیعی است که اگر قرار بود در این راه خدمتی را انجام بدهد باید در همان موقع انجام می داد که یکی از وظایف اولیه اعضای شورای شهر تهران هم همین کار است. کما این که در حال حاضر اعضای شورای شهر تهران تصمیم گرفتند تا نام بعضی از خیابان ها را به نام هنرمندان شهیر ایران بزنند که آخرینش تغییر نام خیایان جی به نام جمشید مشایخی بود. اگر رسول خادم هم قرار بود کاری انجام بدهد باید در دوره خودش انجام می داد و الان وقتی این نامه مطرح می گردد این سوال پیش می آید که چرا رسول خادم الان یاد این هنرمندان عزیز و فاخر افتاده است؟

کشتی ایران درگیر بحران های عجیبی شده است. مسائل اقتصادی زیاد که هر روز یک برگ تازه از آن رونمایی می گردد. مسائلی که ظاهرا از دوره مدیریت رسول خادم به جا مانده است. علاوه بر این در گیر و دار ماجرای داغ انتخاباتی عده ای اقدام به تخریب بعضی از کاندیداها می نمایند که اتفاقا از قهرمانان به نام کشتی هستند. شاید الان این توقع از رسول خادم می رفت به عنوان آخرین رئیس فدراسیون کشتی نامه ای را در راستای شفاف سازی مسائل اقتصادی منتشر می کرد و درباره مسائلی که مطرح شده پاسخ مناسبی را ارائه می کرد تا همه خوب بدانند که در فدراسیونی که ادعای آورده 400 میلیاردی داشته چه می گذشته است.

شاید الان این توقع از رسول خادم می رفت که در روزهایی که یکی از قهرمانان کشتی مورد تخریب نهاده شده وارد میدان می شد و نقش بزرگتر را ایفا می کرد و نامه ای در راستای تقبیح این تخریب ها منتشر می کرد و دوست قدیمی خود دفاع می کرد. نامه رسول خادم به شهردار تهران ظاهرا در بدترین موقع ممکن منتشر شد. درست در روزهایی که توقع می رفت او در موارد مهم دیگری ورود کند و نقش یک منجی و بزرگتر را برای کشتی ایفا نماید به یکباره خودش را درگیر یک موضوع کم اهمیت کرد.

رسول خادم هفت سال مدیریت کشتی را در اختیار داشت. حدود 5 سال به عنوان رئیس و دو سال هم به عنوان مدیر تیم های ملی، علاوه بر این دو دوره هم عضو شورای شهر تهران بود آیا نباید از او پرسید که چرا در این مدت او نامه ای به شهرداری تهران ارسال نکرد که بخواهد نام یکی از معابر تهران به نام حمید سوریان گردد؟ حمید سوریان دارنده هفت طلای دنیا و المپیک است که یکی آخرین طلای او در سال 2014 و در دوره رسول خادم به دست آمد و باعث شد برای اولین بار در تاریخ قهرمان کشتی فرنگی دنیا گردد، آیا نباید رسول خادم همان موقع نامه ای به شهردار تهران می زد و خواهان ثبت میدانی به نام حمید سوریان می شد؟ ورزش تهران فرد شایسته تری از حمید سوریان دارد؟

سال 2012 رسول خادم هنوز از شورای شهر تهران جدا نشده بود و هنوز عضو شورای شهر تهران بود، تیم ملی کشتی فرنگی ایران با راهنمایی محمد بنا برای اولین بار در تاریخ توانست سه مدال طلای المپیک را به دست آورد. بزرگترین موفقیت یک تیم ورزشی در طول تاریخ المپیک ها بود، چرا در آن زمان رسول خادم نامه ای ننوشت که معابر شهر تهران به نام محمد بنا گردد؟ چرا به عنوان یک قهرمان بزرگ ورزش حاضر نشد برای به نام شدن یکی از معابر تهران به نام یک فرد ورزشی اقدام کند؟ شاید هم اشتباهی در این نامه به وجود آمده و شاید او هم مانند اولین وزیر ورزش قصد داشته بنویسد بنا اما نوشت بنان! البته او به واسطه فرزند برومندش خط و ربطی با موسیقی دارد اما با این حال چرا الان باید به سراغ چنین ماجرایی برود؟ شاید او هم قصد ورود به عرصه سیاست و مجلس شورای اسلامی را دارد که در این زمان به یکباره دغدغه استاد بنان را پیدا نموده است. واقعا چه توجیهی را برای این کار می توان پیدا کرد؟ آنهم در شرایطی که اوضاع بلبشویی بر کشتی حاکم است و اگر قرار به نامه نگاری باشد، باید در راستای شفاف سازی ابهام هایی باشد که وجود دارد. از بدهی های اقتصادی به جا مانده گرفته تا مسائلی دیگر که در این مدت انتظار می رفت رسول خادم درباره اش توضیحاتی بدهد.

5

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 146

به "رسول خادم و نامه ای جنجالی ، از سوریان و بنا تا اخلاق مداری و شفاف سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسول خادم و نامه ای جنجالی ، از سوریان و بنا تا اخلاق مداری و شفاف سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید