رونمایی از جدیدترین موشک بالستیک بین قاره ای کره شمالی

به گزارش تور آسیایی ارزان، کره شمالی در جریان یک رژه در پیونگ یانگ از جدیدترین موشک بالستیک بین قاره ای خود رونمایی کرد.

رونمایی از جدیدترین موشک بالستیک بین قاره ای کره شمالی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، کره شمالی روز شنبه در جریان رژه در پیونگ یانگ جدیدترین موشک بالستیک بین قاره ای خود را که بر روی یک واحد متحرک سنگین 11 محوره حمل می شد، به نمایش گذاشت.

این رژه از تلویزیون مرکزی کره شمالی پخش شد و طبق گزارش رسانه های سئول، ارتش کره جنوبی اعلام داشته است که در حال تجزیه و تحلیل سلاح های نمایش داده شده در پیونگ یانگ است.

با این حال یونهاپ گزارش داد که موشک بالستیک بین قاره ای جدید، بزرگتر و احتمالاً دارای برد طولانی تر نسبت به آخرین نسخه شناخته شده موشک موشک هواسونگ 15 است.

این در حالی است که در تصاویر بر روی خود موشک، علاوه بر اعداد معمولی، هیچ علامت گذاری دیگری وجود نداشته است. در عین حال در تصاویر مربوط به این رژه، نام موشک جدید بالستیک زیردریایی دقیقا معین بوده و بر روی آن به زبان کره ای نوشته شده بود، پوکیکسون-A4. پیش از این نامی از چنین موشکی در جایی ذکر نشده بود.

کیم جونگ اون رئیس کره شمالی در جریان رژه نظامی با اشاره به شیوع ویروس کرونا برای مردم دنیا آرزوی سلامتی کرد و گفت که حتی یک مورد ابتلا ویروس کورنا در کره شمالی گزارش نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر گفت که کره شمالی به تقویت ارتش ادامه خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1282

به "رونمایی از جدیدترین موشک بالستیک بین قاره ای کره شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از جدیدترین موشک بالستیک بین قاره ای کره شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید