زاخارووا: دلیل اصلی مسائل در اجرای برجام آمریکا است

به گزارش تور آسیایی ارزان، تهران (پانا) - سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کنفرانسی خبری آمریکا را مشکل اصلی در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک خواند.

زاخارووا: دلیل اصلی مسائل در اجرای برجام آمریکا است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش ایسنا، به نقل از ریانووستی، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در ویدئو کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود با تشریح موضع روسیه در مورد مسائل روز جهان از شرکت سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه کشورش در نشست آینده وزرای امورخارجه کشورهای عضو برجام اطلاع داد.

زاخارووا با تاکید بر اینکه نشست غیر رسمی وزرای امور خارجه کشورهای عضو برجام یکم دی بصورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد گفت: امسال سال پیچیده ای برای برجام بود. به لطف کوشش.های هماهنگ کشورهای عضو برجام توافق هسته ای حفظ و امکان عدم بازبینی مفاد کلیدی آن فراهم شد. کوشش های آمریکا برای اعمال تحریم های بین المللی تسلیحاتی نامحدود از نظر زمانی و اعمال مجدد تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران که قبلا لغو شده بودند با مانعی قاطع روبرو شد.

زاخارووا اضافه نمود: اجرای برجام با مسائل زیادی روبرو است. دلیل اصلی این مسائل رفتارهای ایالات متحده آمریکا است. این کشور تعهدات بین المللی خود در چارچوب قطعنامه 2231 شورای امنیت را نقض می نماید. صحبت بر سر تحریم های یکجانبه آمریکا است که بصورت بی وقفه اعمال می شوند و در درجه اول به مردم ایران و همکاری های بین المللی قانونی با ایران و همچنین به خود برجام ضربه می زنند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه عنوان کرد: آمریکا نه تنها خود تصمیمات شورای امنیت را نقض می نماید بلکه به صورت آگاهانه برای اجرای این تعهدات توسط دیگر کشورها مانع تراشی می نماید. هدف مهمی که پیش روی اعضای برجام قرار گرفته است شامل یافتن پاسخ های کارآمد به این چالش ها و ایجاد شرایط لازم برای بازگشت فرایند اجرایی برجام در چارچوبی که قبلا توافق شده است، می گردد.

زاخارووا توضیح داد: مسکو به همکاری با شرکای خود در راستای تحقق اهداف والایی که در برجام لحاظ شده و در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد مصوب شده است امید دارد. لازم به یادآوری است که این قطعنامه بر اساس ماده 25 منشور سازمان ملل برای همه کشورها لازم الاجرا است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1407

به "زاخارووا: دلیل اصلی مسائل در اجرای برجام آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاخارووا: دلیل اصلی مسائل در اجرای برجام آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید