زمین لرزه آذربایجان غربی به بناهای تاریخی آسیبی وارد نکرده است

به گزارش تور آسیایی ارزان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: زمین لرزه شب گذشته در این استان، خوشبختانه به بناهای تاریخی آسیبی وارد نکرده است.

زمین لرزه آذربایجان غربی به بناهای تاریخی آسیبی وارد نکرده است

جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به زمین لرزه 4/4 ریشتری ساعت 20 شنبه 23 شهریور در منطقه سیه چشمه این استان، شرح داد: بر اساس بررسی های به عمل آمده خوشبختانه آسیبی به آثار و بناهای تاریخی این استان نرسیده است.

او افزود: به محض وقوع زمین لرزه در این استان، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی به حالت آماده باش در آمدند و بررسی و سرکشی از بناهای تاریخی به منظور صیانت هرچه بیشتر از آن ها از سوی کارشناسان این اداره کل و یگان حفاظت میراث فرهنگی آغاز شد.

جباری گفت: خوشبختانه بر اساس بررسی های به عمل آمده مشخص شد، تمام آثار و بناهای تاریخی این استان سالم هستند و هیچ گونه آسیبی بر اثر زلزله دیشب به آن ها وارد نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: با این حال، یگان حفاظت و نیز کارشناسان میراث فرهنگی این اداره کل به منظور صیانت هرچه بهتر از این آثار تاریخی، در آماده باش هستند و سرکشی و بازدید از بناهای تاریخی همچنان ادامه دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 334

به "زمین لرزه آذربایجان غربی به بناهای تاریخی آسیبی وارد نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین لرزه آذربایجان غربی به بناهای تاریخی آسیبی وارد نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید