سردردهای مزمن و خستگی؛ عوارض کرونای طولانی در بچه ها

به گزارش تور آسیایی ارزان، بر اساس اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) ، بچه هایی که به کووید طولانی مبتلا می شوند، ممکن است از خستگی مکرر و سردرد رنج ببرند.

سردردهای مزمن و خستگی؛ عوارض کرونای طولانی در بچه ها

به گزارش خبرنگاران، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا (CDC) گفت: موارد ابتلا به این بیماری در بچه ها طی هفته گذشته 31 درصد افزایش یافته است.

دکتر روشل والنسکی، مدیر CDC در جریان یک نشست خبری گفت: این سازمان، این شرایط را در دو تا سه درصد از بچه هایی که از این ویروس بهبود می یابند، مشاهده نموده است. این اخبار در حالی منتشر می گردد که موارد ابتلا به این شرایط ها در بچه ها در سراسر آمریکا افزایش یافته است و بازگشت مدارس حضوری یک نقطه احتمالی برای شیوع کووید 19 است.

در حالی که بعید است بچه ها بر اثر این ویروس جان خود را از دست دهند، بسیاری از مقامات بهداشتی درباره اثرات منفی احتمالی درازمدت بهبودیافتگان کووید هشدار می دهند.

والنسکی گفت: در حال آنالیز کووید طولانی در بچه ها هستیم و علائم طولانی کووید، بیشتر خستگی و سردرد را مشاهده می کنیم، اما به نظر می رسد این علائم در بچه ها با سرعت کمتر از بزرگسالان اتفاق می افتد.

کووید طولانی شرایطی است که در بعضی از بهبودیافتگان کرونا پس از بهبودی ایجاد می گردد. بیمار با وجود نداشتن عفونت، تا چند ماه پس از بهبودی هنوز بعضی علایم را احساس می نماید.

علایم شایع شامل خستگی، مسائل شناختی و بسیاری علایم دیگر است که اغلب در بیماران مبتلا به کووید 19 ظاهر می گردد. اینکه چرا دقیقاً این اتفاق می افتد و چگونه می توان این بیماری را درمان کرد، در حال حاضر برای متخصصان ناشناخته است.

دکتر آنتونی فائوچی، متخصص بیماری های عفونی آمریکا در جلسه توجیهی گفت: مطمئن نیستیم که نوع دلتا هند باعث بروز بیماری شدیدتر در بچه ها یا عوارض آن می گردد.

فائوچی تاکید نمود: چندین مطالعه عمدتا بین المللی وجود دارد که نشان می دهد کرونای دلتا در بزرگسالان شدیدتر است. یعنی باعث ابتلای درصد نسبی بیشتری از بزرگسالان به این بیماری و بستری شدن آنها در بیمارستان می گردد.

وی اضافه کرد: در خصوص بچه ها، این احتمالاً ممکن است صادق باشد، اما این را به طور قطعی نمی بینیم. تنها چیزی که با اطمینان می دانیم این است که عفونت های بیشتر به این معنی است که بچه ها بیشتری در بیمارستان بستری خواهند شد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر 2019 (24 آذر 1398) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان دنیای بهداشت 21 اسفند 98 همه گیری دنیای این ویروس را گفت.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدیدی را در دنیا به وجود آورده است.

براساس اعلام سازمان دنیای بهداشت سوی دلتا که اولین بار در هند مشاهده شد، حداقل در 132 کشور در سراسر دنیا شناسایی شده است. سازمان دنیای بهداشت سویه دلتا را مسری ترین سویه از انواع شناسایی شده ویروس کرونا اعلام نموده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1400 بروزرسانی: 29 مرداد 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1786

به "سردردهای مزمن و خستگی؛ عوارض کرونای طولانی در بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سردردهای مزمن و خستگی؛ عوارض کرونای طولانی در بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید