سرنوشت شکایت تولیدکننده های لوازم خانگی ایرانی از کره جنوبی چه شد؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، تهران (پانا) - حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی ماجرای غرامت کره جنوبی به تولیدکننده لوازم خانگی ایرانی را تشریح کرد.

سرنوشت شکایت تولیدکننده های لوازم خانگی ایرانی از کره جنوبی چه شد؟

به گزارش تجارت نیوز، حمیدرضا غزنوی گفت: گروه انتخاب در سال 1389 برای آنکه بتواند هم از بخش های تحقیق و توسعه و دانش فنی نشان های تجاری بین المللی استفاده کند و هم به بازارهای بین المللی دست یابد و به وسیله این بازارها محصولات تولیدی ایران در بخش لوازم خانگی را عرضه کند در یک مزایده بین المللی حضور یافت و شرکت دوو کره جنوبی را که سهام آن در اختیار شرکت کمکو بود خریداری کرد.

وی اضافه نمود: در این مزایده شرکت های بزرگی مانند الکترولوکس و مورگان استنلی آمریکا هم حضور داشتند اما این گروه ایرانی با حضور این رقبا توانست برنده این مزایده گردد.

غزنوی با بیان اینکه پس از اعمال تحریم های آمریکا کره جنوبی گروه انتخاب را از ادامه این قرارداد محروم کرد اضافه نمود: مبلغ این قرارداد حدود 500 میلیون دلار بود که گروه انتخاب حدود 70 میلیون دلار آن را به صورت پیش پرداخت واریز کرد. با این شرایط قرارداد خرید کل شرکت دوو الکترونیک از طرف کره جنوبی لغو، اما در قراردادی جداگانه استفاده از برند دوو برای گروه انتخاب حفظ شد و این قرارداد تا به امروز پابرجاست.

وی اضافه نمود: در ادامه گروه انتخاب کوشش کرد تا مبلغ پیش پرداخت را بازگرداند اما کره جنوبی این مبلغ را مصادره کرد. به همین دلیل گروه انتخاب بارها به وسیله رئیس جمهور، مجلس، وزارت امور خارجه و وزارت صمت وقت موضوع را پیگیری کرد که این پیگیری ها بی نتیجه ماند.

معاون ارتباطات و بین الملل این تولیدکننده لوازم خانگی ایرانی گفت: در نهایت گروه ما تنها راه برای احقاق حقوق خود را طرح شکایت از دولت کره جنوبی در دیوان بین المللی داوری برگزید و پس از چندین بار حضور در دیوان بین المللی، با وجود اینکه کره جنوبی حدود 20 نفر وکیل آمریکایی را به خدمت گرفته بود، دیوان به نفع گروه انتخاب رای صادر کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2075

به "سرنوشت شکایت تولیدکننده های لوازم خانگی ایرانی از کره جنوبی چه شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت شکایت تولیدکننده های لوازم خانگی ایرانی از کره جنوبی چه شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید