سهام آسیایی افت اولیه را جبران کرد

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، روز سه شنبه، با مقاومت بازارهای چین در برابر دور جدید تعرفه های آمریکا، سهام آسیا افت اولیه را جبران کرد. هرچند حال وهوای بازارها با درحالی که سرمایه گذاران منتظر افزایش تنش ها بین دو غول اقتصادی جهان هستند، پر از نگرانی بود.

سهام آسیایی افت اولیه را جبران کرد

شاخص های سهام آمریکا هم که پس از سقوط در معاملات دیشب، امروز صبح در ساعات معاملات آسیایی، کار خود را با افت آغاز نموده بودند، توانستند در ادامه، روند خود را بهبود بخشند و اندکی رشد کردند.

اما طبق داده های تاجران سهام اروپایی، سهام این منطقه در مقادیر پایین تری برای معاملات باز خواهند شد؛ شاخص سهام یورواستاکس و داکس آلمان 0.2 درصد افت کردند.

در بازارهای امروز پس از این که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تعرفه های جدید 10 درصدی را بر 200 میلیارد دلار از واردات چین وضع کرد و تهدید کرد در صورت تلافی چین تعرفه های بیشتری هم معرفی خواهد نمود،سرمایه گذاران مضطرب شدند.

بازارهای آسیایی بیشتر زمان معاملات امروز را در منطقه منفی سپری کردند اما از آنجایی که سرمایه گذاران از پیش انتظار اخبار روز سه شنبه را داشتند بازارها دوباره بهبود پیدا کردند.

گسترده ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام اس سی آی در خارج از ژاپن افت اولیه خود را جبران کرد تا در نهایت با 0.3 درصد رشد بسته گردد.

شاخص نیکی ژاپن 1.4 درصد جهش کرد

سهام چین در لحظات پایانی بازار از افت بازگشت و در حالی که سرمایه گذاران پیش بینی می کردند پکن برای خنثی کردن تاثیر تعرفه های ترامپ، سرمایه گذاری در راه و ساختمان را بیشتر خواهد نمود، شاخص شرکت های برتر چین، سی اس آی300 توانست 1.9 درصد جهش کند.

در بازار ارز، شاخص دلار در برابر ارزهای مهم جهان اندکی افت کرد و به 94.438 واحد رسید، اما در برابر ین دلار توانست با 0.4 درصد رشد به نرخ 112.23 ین برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 54

به "سهام آسیایی افت اولیه را جبران کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهام آسیایی افت اولیه را جبران کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید