شورای امور انسانی یمن: عربستان مبتلایان را به یمن می فرستد

به گزارش تور آسیایی ارزان، دبیر کل هماهنگی و مدیریت امور انسانی شورای ملی یمن تأکید کرد که عربستان سعودی مبتلایان به ویروس کرونا را به یمن می فرستد.

شورای امور انسانی یمن: عربستان مبتلایان را به یمن می فرستد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالمحسن طاووس، دبیر کل هماهنگی و مدیریت امور انسانی شورای ملی یمن، شامگاه پنجشنبه، تأکید کرد که عربستان سعودی افراد مبتلا به ویروس را به یمن می فرستد و دستگاه های امنیتی این کشور تلاش بسکمک برای شناسایی آنها می کند.

در همین ارتباط، کشور یمن که تا به امروز هیچ مورد مبتلا به کرونا ثبت نکرده بود، امروز، از اولین مورد مبتلا به این ویروس خبر داد (جزئیات بیشتر).

پیشتر، ده ها یمنی با به راه انداختن تجمع اعتراضی در جنوب یمن علیه ورود نیروهای ائتلاف سعودی، تهدید کردند که اگر پروازهای مربوط به انتقال نیروهای ائتلاف به یمن لغو نشود، انقلاب خواهند کرد (جزئیات بیشتر).

به گزارش وبگاه خبری شبکه المسیره، دبیر کل هماهنگی و مدیریت امور انسانی شورای ملی یمن در این ارتباط گفت که یمن درگیر جنگ است و در این شرایط دیگر توان مقابله با ویروس را ندارد.

عبد المحسن طاووس در ادامه گفت که ائتلاف سعودی یمن را محاصره کرده و تنها برای آنکه نشان دهد، فرودگاه این کشور باز است، اجازه ورود کمک های محدود را می دهد.

طاووس با انتقاد از سازمان بهداشت جهانی، گفت: سازمان بهداشت تنها 30 حرارت سنج و لباس های مخصوص محدودی ارائه کرده است؛ آنها شرط کرده اند که باید در یمن مبتلا وجود داشته باشد تا کمک ارسال کنند.

ائتلاف سعودی روز چهارشنبه با اعلام آتش بس یک جانبه در یمن، مدعی شد که هدفش از این اقدام جلوگیری از شیوع کرونا و مبارزه با آن است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 949

به "شورای امور انسانی یمن: عربستان مبتلایان را به یمن می فرستد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شورای امور انسانی یمن: عربستان مبتلایان را به یمن می فرستد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید