عرضه داروهای نیرو زای قاچاق در داروخانه های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بخش عمده داروهای نیروزای عرضه شده در داروخانه های این استان قاچاق هستند.

عرضه داروهای نیرو زای قاچاق در داروخانه های کهگیلویه و بویراحمد

براتعلی صالحی روز دوشنبه، 20 آبان ماه در بازدید از غرفه خبرنگاران در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: شرایط بازار استان بهتر شده، آرامش بر بازار حاکم شده، دستگاه های نظارتی وظایف خود را به خوبی انجام دادند.

وی اظهار کرد: بازار مسائلی دارد، صد در صد کالاها قیمت واقعی خود را پیدا نکرده اند، گران فروشی وجود دارد و بعضی واحدهای صنفی قوانین را رعایت نمی کنند.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد، تاکید کرد: دستگاه های نظارتی باید بیش از گذشته وظیفه قانونی خود را انجام دهند و نظارت ها را بیشتر کنند.

صالحی شرح داد: سعی کرده ایم گشت های مشترک را به صورت مستمر فعال کرده و گشت های مشترک روزانه داشته باشیم و تمامی موارد را رصد کنیم.

وی عنوان کرد: مدت زمان رسیدگی و بهداشت را پایین آورده و به 10 تا 12 روز رساندیم و مدت زمان رسیدگی به قاچاق را که عمدتا از مرزهای جنوبی رخ می دهد 33 روز است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه تعامل خوبی بین دستگاه ها وجود دارد و نتیجه این تعامل را مردم در بازار می بینند، ادامه داد: بخش کوتاهی ها را حتما جبران کرده و موارد را اصلاح می کنیم.

صالحی اظهار کرد: وظیفه اصلی داروخانه ها، توزیع دارو است اما بخش عمده ای از این داروخانه ها را مواد نیرو زا پر کرده که بحثی غیرقانونی نیست اما باید سعی شود این مواد نیرو زا وارد نشود و داروخانه ها به وظیفه اصلی خود بپردازند.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از این مواد نیرو زا به دلیل اختلاف قیمت به صورت قاچاق وارد می شود، افزود: همکاران در بخش علوم پزشکی قول همکاری دارند تا تخلفات بررسی شوند و برخورد صورت گیرد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: اولویت کاری تعزیرات در بحث کالاهای سلامت محور است و با قاچاق این کالاها که سلامت مردم را به خطر می اندازد برخورد قاطع صورت می گیرد.

صالحی اظهارکرد: مراحل موضوع میدان میوه و تره بار را شهرداری انجام داده و در جلسه های آینده استقبال در این بحث را مورد بررسی قرار می دهیم و یک سال اول را به صورت رایگان و سال های بعد اجاره ای قرار داده می شود.

وی ادامه داد: در کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی نظر استاندار گرفته و بررسی خواهد شد و سعی می شود در اولین فرصت ممکن انجام شود.

به گزارش خبرنگاران، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد، شرح داد: یکی از عمده ترین مسائل استان بالاتر دیده شدن قیمت بعضی کالاها نسبت به دیگر استان های دیگر و اجاره بها سنگین مغازه ها است و نیاز است که کارشناسان بررسی کنند و به کمک تمام دستگاه های استان این مسائل برطرف شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 551

به "عرضه داروهای نیرو زای قاچاق در داروخانه های کهگیلویه و بویراحمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه داروهای نیرو زای قاچاق در داروخانه های کهگیلویه و بویراحمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید