مرمت 12 پروژه میراث فرهنگی گلستان با قریب به 9میلیارد ریال اعتبار

به گزارش تور آسیایی ارزان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان از مرمت و ساماندهی 12 پروژه میراث فرهنگی با اعتبار 8میلیارد و 810میلیون ریال در شش ماهه نخست امسال اطلاع داد.

مرمت 12 پروژه میراث فرهنگی گلستان با قریب به 9میلیارد ریال اعتبار

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان، ابراهیم کریمی امروز شنبه 4آبان ماه با اعلام این خبر گفت: در شش ماهه نخست امسال 5میلیارد و 400میلیون ریال برای بازسازی و بهسازی بافت تاریخی شهر گمیشان، ساماندهی و مرمت بافت تاریخی گرگان، مرمت بافت روستای فارسی قانچی آزادشهر و مرمت بافت روستای ساسنگ شهرستان مینودشت هزینه شده است.

او اعلام نمود: خانه عباسی، خانه حافظی، خانه نونهال، خانه روشنی، خانه سردار رفیع شهرستان گرگان و حمام فارسیان گالیکش نیز با اعتبار 2میلیارد و 600میلیون ریال در نیمه نخست سال 98 مرمت شده است.

کریمی افزود: ساماندهی موزه باستان شناسی گرگان و مطالعات و طرح مرمت و احیای گمرک بندرگز با اعتبار 810میلیون ریال از دیگر پروژه های اجرا شده در سال 98 بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان با تاکید بر اهمیت ساماندهی و مرمت بافت و آثار تاریخی بر جذب گردشگران داخلی و خارجی، اعلام نمود: بافت های تاریخی استان و خانه ها و عمارت های ارزشمند تاریخی واقع در آن از جمله مهم ترین و تاثیرگذارترین جاذبه های استان است.

او توضیح داد: حفظ و حراست از این آثار تاریخی و معرفی شایسته آن ها به مسافران و گردشگران وظیفه و هدف اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 435

به "مرمت 12 پروژه میراث فرهنگی گلستان با قریب به 9میلیارد ریال اعتبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت 12 پروژه میراث فرهنگی گلستان با قریب به 9میلیارد ریال اعتبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید