مشاغل خانگی ظرفیتی مناسب برای اشتغال بانوان است

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگاران، احمد حسین زادگان در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان با اشاره به اینکه نقش بانوان در خانواده و اجتماع انکار ناپذیر است، اضافه کرد: انقلاب اسلامی زمینه حضور گسترده زنان را به عرصه های اقتصادی و بازار کار با حفظ ارزش های جامعه فراهم نموده و دولت یازدهم نیز حضور بانوان را در این عرصه ها ارتقا داده است.

مشاغل خانگی ظرفیتی مناسب برای اشتغال بانوان است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران مشاغل خانگی را ظرفیتی مناسب برای اشتغال بانوان دانست و اعلام نمود: مشاغل خانگی علاوه بر رگردید و توسعه اقتصادی بانوان و خانوداه آنان، زمینه رگردید و توسعه اجتماعی و فرهنگی این قشر را به همراه دارد.

وی، یادآور گردید: کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و فراوریات غذایی خانگی و فناوری اطلاعات در دایره مشاغل خانگی قرار دارند که خوشبختانه قانون ساماندهی مشاغل خانگی بستر مناسبی برای حمایت قانونی از این نوع فعالیت ها را ایجاد نموده است.

حسین زادگان با بیان اینکه استان مازندران دارای اقلیم خاص مورد توجه گردشگران است، تاکید نمود: بازارچه های محلی ظرفیت خوبی برای فروش محصولات و فراوریات برای مشاغل خانگی است و با یک ساماندهی مناسب می توان از این ظرفیت جهت ارتقا اقتصاد بانوان بهره برد.

وی برگزاری جشنواره های مختلف در استان را اتفاق خوبی دانست و ابراز داشت: جشنواره های بومی که برای محصولات کشاورزی برگزار می گردد رونق خوبی در اقتصاد بخش ها ایجاد نموده است اما باید برند سازی گردد.

معاون استاندار، تاکید نمود: بانک اطلاعاتی از آمار فراوری کنندگان مشاغل خانگی و نوع محصولاتی که در روستا ها و شهر ها توسط آنان فراوری می گردد تهیه گردد تا بتوانیم بر اساس آن تصمیمات مناسب بگیریم.

حسین زادگان با بیان اینکه باید برای توسعه مشاغل خانگی برای بانوان هم افزایی کنیم، تاکید نمود: با پرهیز از اقدامات جزیره ای ،توسعه و ایجاد مشاغل خانگی برای زنان باید در اولویت کاری همه دستگاه های مربوطه قرار گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، خاطر نشان کرد: پیگیری می کنیم تا سقف تسهیلات اشتغالزایی بانوان افزایش یابد زیرا امروزه در شرق آسیا مخصوصا کشور چین 30 درصد محصولات صادراتی از مشاغل خانگی است و ما نباید از این ظرفیت غافل شویم و صادرات محصولات فراوریی در مشاغل خانگی را به عنوان یک موضوع مهم پیگیری کنیم.

در شروع این جلسه، سمیه قاسمی طوسی، مدیر کل بانوان و خانواده استانداری، گزارشی از اقدامات و برنامه های پیش روی این اداره کل در خصوص مشاغل بانوان در استان ارایه کرد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 29 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 19

به "مشاغل خانگی ظرفیتی مناسب برای اشتغال بانوان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاغل خانگی ظرفیتی مناسب برای اشتغال بانوان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید