مفهوم المپیک فراتر از ورزش قهرمانی است

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگاران، سیدرضا صالحی امیری در تبادل نظر با پایگاه خبری وزارت ورزش گفت: متاسفانه تعریف ارائه شده از المپیک این است که این رویداد، صرفا یک فعالیت، رقابت و یک اقدام ورزشی است اما واقعیت غیر از این تعریف است.

مفهوم المپیک فراتر از ورزش قهرمانی است

وی ادامه داد: پنج حلقه با پنج رنگ که نماد المپیک را تشکیل داده به معنای پنج قاره و متشکل از ملت ها و اقوام مختلف است که بین آنها مذاهب با رنگ ها و جنسیت های متفاوت وجود دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید نمود: در حقیقت المپیک، نماد انسجام، تعامل و همبستگی میان همه ملت ها است که قرار است به واسطه این رویداد متجلی گردد. اساسا فلسفه ای که کمیته بین المللی المپیک در کوشش است آن را تبلیغ کند باهم بودن، همدلی و درد مشترک میان انسان ها است و این نکته از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

صالحی امیری به فعالیتهای کمیته ملی المپیک اشاره نمود و گفت: ما 18 کمیسیون فعال تحت عناوین کمیسیون زنان، کمیسیون رسانه، کمیسیون اخلاق، کمیسیون محیط زیست، کمیسیون فرهنگ و... داریم که به آنالیز مسائل مربوط به حوزه خود می پردازند و هیچ کدام آنها ورزشی نیستند.

وی در ادامه موضوع محیط زیست را یکی از مسائلی بیان کرد که توسط کمیته ملی المپیک پیگیری و در آن کوشش می گردد همه فدراسیون های 52 گانه یک کمیته محیط زیست داشته باشند.

رئیس کمیته ملی المپیک بیان کرد: روز گذشته جلسه ای با روسای فدراسیون های ورزشی که کمیته محیط زیست آنها فعال است، برگزار نموده و به نتایج بسیار خوبی هم دست پیدا نموده اند.

صالحی امیری با بیان اینکه همه فدراسیون ها به نوعی در پی این هستند که فعالیت اجتماعی داشته باشند، گفت:به عنوان مثال، فدراسیون نجات غریق در سواحل جنوب و شمال درحال پاکسازی دریا است. فدراسیون دوچرخه سواری درحال تبلیغ دوچرخه سواری برای احیای محیط زیست است و اینها همگی فعالیتهای غیر ورزشی است.

وی المپیک را تلفیقی از مجموعه فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بیان کرد و این نکته را مورد توجه قرار داد که یک قهرمان باید هویت اجتماعی داشته باشد، باید در کنار مردم و در مسائل اجتماعی مشارکت کند که در اصطلاح به آن سفیر می گوییم.

صالحی امیری با اعلام اجرای منشور المپیک در کمیته ملی المپیک گفت : کمیته های 18 گانه این منشور درحال محقق شدن است و امیدواریم به نتایج خوبی با انجام این مهم دست پیدا کنیم.

وی از المپیک به عنوان یک رویداد عظیم و مهم ورزشی نام برد که هر 4 سال یکبار برگزار می گردد که المپیک توکیو قرار است در سال 1400 باشعار نزدیک شدن ملت ها به یکدیگر برگزارگردد.

رئیس کمیته ملی المپیک با گرامیداشت این روز در کنار وزارت ورزش و جوانان و دیگر اعضا خانواده ورزش از برگزاری برنامه های ویژه برای این روز خبرداد.

وی رونمایی از تالار مشاهیر ورزش ایران برای نخستین بار با مشارکت وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک را یکی از این برنامه ها بیان کرد و گفت : زمان این رویداد امروز سه شنبه است. همچنین در نظر داریم ضمن تجلیل از اساتیدی چون یعقوبی، حبیبی، سیف زاده و میرزاده از تندیس مرحوم سیامند رحمان نیز رونمایی کنیم.

وی بیان کرد که این برنامه، آغازی برای رونمایی از 5 قهرمان المپیک در تالار مشاهیر کمیته ملی المپیک است که هر ماه انجام خواهد شد.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد تالار مشاهیر گفت: این تالار شامل 56 تندیس از 56 المپیک ایران از سال 1948 تا 2016 ریو خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1105

به "مفهوم المپیک فراتر از ورزش قهرمانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مفهوم المپیک فراتر از ورزش قهرمانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید