میت رامنی: ترامپ در مقابل روسیه یک نقطه کور دارد

به گزارش تور آسیایی ارزان، سناتور جمهوری خواه از ایالت یوتا تاکید نمود، روسیه در انجام حمله سایبری به آمریکا با معافیت از مجازات عمل کرد و رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا به نادیده دریافت و ضعف داشتن در برابر روسیه ادامه می دهد.

میت رامنی: ترامپ در مقابل روسیه یک نقطه کور دارد

به نقل از پولیتیکو، میت رامنی، سناتور جمهوری خواه از ایالت یوتا در مصاحبه با شبکه ان بی سی گفت: آنچه این حمله بر آن تاکید دارد این است که روسیه با معافیت از مجازات عمل کرد. آنها از آنچه که ما می توانستیم با توجه به توانایی سایبری مان انجام دهیم، نترسیدند. آنها فکر نکردند که سیستم های دفاعی ما کاملا مناسب بودند. و آنها ظاهرا فکر نکردند که ما به شیوه ای تندتر پاسخ می دهیم.

وی اضافه نمود: حمله سایبری گسترده روسیه که آژانس های دولتی و زیرساخت های این کشور را هدف گرفت، نشان داد که دولت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به پرتاب موشک برای مختل کردن سیستم های فوق حساس آمریکا همچون زنجیره های تامین و خدمات عمومی احتیاج ندارد. این حمله شدیدترین حمله در نوع خود تا به امروز بوده است.

رامنی تاکید نمود: آنها برای مختل کردن سیستم های فوق حساس آمریکا به راکت احتیاج ندارند. آنها به صورت بالقوه توانایی انجام این کار از راه دور و با کمترین هزینه را دارند.

در حالی که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و کارشناسان اطلاعاتی، روسیه را مقصر این حمله دانسه اند اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا روز شنبه تئوری خود را بیان کرد دال بر اینکه ممکن است مقصر این حمله چین بوده باشد.

رامنی گفت: اظهارت ترامپ تمایلش برای کم اهمیت جلوه دادن نقدها از روسیه پوتین را منعکس کرد. فکر می کنم همگی به این درک رسیده ایم که زمانی که موضوع روسیه مطرح می گردد، ترامپ یک نقطه ضعف و نقطه کور دارد.

وی اضافه نمود: به اعتقاد من، ترامپ احساس می نماید هر آنچه که بر این دلالت داشته باشد که روسیه نیروی بدیمنی است یا اینکه روسیه با او آنطور که شایستگی دارد رفتار نمی نماید، موجب میگردد تا او از آن حمایت نکند. ترامپ نمی خواهد روسیه را به عنوان مشکل و یک عامل فوق العاده بد در عرصه جهانی بداند؛ چرا که این مساله دست کم بر روی خودش تاثیر منفی می گذارد. اما واقعیت این است که روسیه حقیقتا یک دشمن ژئوپلیتیکی است. آنها در تمامی جبهه ها مقابل ما می ایستند. آنها در حال حاضر بار دیگر به فضای سایبری مان حمله کردند.

این سناتور جمهوری خواه هم چنین تاکید نمود، تمایل رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا برای اعمال حکومت نظامی در ایالت های کلیدی و انتصاب یک نظریه پرداز توطئه به عنوان بازرس ویژه برای یاری به کوشش هایش برای ابطال نتیجه انتخابات سه نوامبر واقعا ناراحت کننده و احمقانه است.

رامنی گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور در حال کناره گیری آمریکا واشنگتن را با یک سری تئوری ها و مسائل مربوط به توطئه ترک می نماید که آنقدر احمقانه هستند که مردم سر خود را به نشانه تاسف تکان می دهند.

ترامپ روز آدینه در جریان نشستی در کاخ سفید درباره احتمال انتصاب سیدنی پاول به عنوان بازرس ویژه صحبت کرد. ترامپ حتی خواهان اعطای مجوز امنیتی به پاول برای شروع کارش شد.

هنوز مشخص نیست که آیا ترامپ حقیقتا برای انتصاب پاول به عنوان بازرس ویژه کوشش خواهد نمود یا خیر؛ سمتی که توسط دادستان کل آمریکا مشخص می گردد نه رئیس جمهور.

رامنی گفت: این اتفاق نمی افتد. این کوشش به هیچ جایی نمی رسد. می دانم که ترامپ در کوشش است تا به نتیجه ای متفاوت از آنچه خواست مردم آمریکا بود، برسد اما از بسیاری جهات این مساله حقیقتا ناراحت کننده و شرم آور است.

وی اضافه نمود: ترامپ می توانست آخرین فصل از دولتش را با یک پیروزی در رابطه با واکسن کرونا به انتها برساند. او به شدت کوشش نموده بود تا واکسن کووید 19 را فراوری و آن را توزیع کند. او می توانست از کاخ سفید خارج گردد و قهرمان این موفقیت فوق العاده گردد. اما در عوض توجهش را به مسائل جانبی معطوف کرد و اکنون فصل آخر دولت او با این دیوانگی ها و جنجال ها شناخته می گردد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1437

به "میت رامنی: ترامپ در مقابل روسیه یک نقطه کور دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میت رامنی: ترامپ در مقابل روسیه یک نقطه کور دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید