نبنزیا: آمریکا حق قانونی بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را ندارد

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد با اتخاذ موضعی آشکار در برابر تلاش های ضدایرانی واشنگتن در خصوص بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران شرح داد که آمریکا از حق قانونی برای فعال کردن مکانیسم ماشه به منظور بازگرداندن تحریم ها علیه تهران برخوردار نیست.

نبنزیا: آمریکا حق قانونی بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را ندارد

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تأکید کرد: آمریکا حق قانونی برای فعال کردن مکانیسم بازگرداندن تحریم های شورای امنیت علیه ایران را ندارد.

سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه نیز امروز در اظهاراتی بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران را ایده ای پوچ توصیف کرد و گفت تهدید واشنگتن مبنی بر مجازات روسیه و چین از بابت همکاری با ایران، بی معنی است.

وی در این باره شرح داد: بعد از آنکه آمریکا، برجام را ترک کرد؛ همه حقوق خود در چارچوب این سند را از دست داد. بنابراین، از حق حقوقی یا سیاسی برای استناد به قطعنامه 2231 علیه ایران برخوردار نیست. ما اینگونه اقدامات پوچ آمریکا را محکوم می کنیم. هیچکدام از اظهارات واشنگتن درباره روسیه و چین نیز تغییری در موضع ما ایجاد نخواهد کرد.

گفتنی است، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز پنجشنبه به نیویورک خواهد رفت تا با اتهام واهی نقض برجام از سوی ایران، تصمیم واشنگتن مبنی بر فعال سازی مکانیسم ماشه را به اطلاع آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل برساند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1198

به "نبنزیا: آمریکا حق قانونی بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبنزیا: آمریکا حق قانونی بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید