نخستین سورتمه ریلی قم دهه فجر به بهره برداری می رسد

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان نژاد در بازدید از فرایند اجرای نخستین سورتمه ریلی شهر قم در بوستان علوی با اشاره به اقدامات اجرا شده در این پروژه گفت: احداث این پروژه در بوستان علوی در راستای ایجاد فضای تفریحی و گردشگری برای شهفرایندان و مجاورین شهر کریمه اهل بیت(ع) است.

نخستین سورتمه ریلی قم دهه فجر به بهره برداری می رسد

وی در ادامه بیان داشت: عملیات نصب قطعات مربوط به سورتمه ریلی اجرا شده و در حال حاضر در مراحل سرانجامی آن نهاده شده است و به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار قم به هزینه اجرا شده جهت راه اندازی این پروژه اشاره نمود و گفت: تا به امروز 45 میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی این پروژه هزینه شده است که از محل اعتبارات شهرداری قم هزینه شده است.

کمبود مکان تفریحی و رفاهی در قم

وی به اهمیت و گسترش مراکز تفریحی و رفاهی در قم اشاره نمود و گفت: در قم با کمبود مکان تفریحی و رفاهی روبرو هستیم و مدیریت شهری می بایست زمینه ای در قم فراهم نماید که علاوه بر مسائل معنوی، مذهبی و فرهنگی به مسائل تفریحی و گردشگری نیز بپردازد و با این اقدام شهروندان می توانند از فضایی جدید جهت تفریح و اوقات فراغت استفاده کنند.

سقائیان نژاد یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه به اتمام رسیده است و در ایام الله دهه فجر افتتاح می گردد.

افزایش دو برابری ایستگاه های آتش نشانی قم طی دو سال گذشته

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از افزایش دو برابری ایستگاه های آتش نشانی قم طی دو سال اخیر اطلاع داد.

عباس جعفری با اشاره به عملکرد سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اظهار کرد: سازمان آتش نشانی علی رغم تصور شهروندان غیر از اطفاء حریق، بیش از 100 نوع خدمت ایمنی و امدادی را به مردم ارائه می دهد.

وی با اشاره به تراکم جمعیت شهر قم و استانداردهای جهانی در مورد ایستگاه های آتشنشانی گفت: با توجه به این امر از سال 91 که تنها 12 ایستگاه آتش نشانی در قم فعال بود، برنامه ها بر افزایش سطح خدمات و ایستگاه های آتش نشانی نهاده شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اضافه نمود: تا به امروز پنج ایستگاه به مجموعه مدیریت آتش نشانی قم اضافه نموده شده و تا سرانجام سال نیز هفت مورد دیگر که در حال تجهیز است، آماده خدمت رسانی به مردم خواهد بود.

وی با بیان اینکه استاندارد سازمان های جهانی یک ایستگاه برای هر 50 هزار نفر است، اضافه نمود: هدف ما تحقق برنامه های سازمانی برای رسیدن به سرانه سازمان های جهانی در حوزه آتش نشانی است که در این راستا طی دو سال گذشته شاهد افزایش دو برابری ایستگاه های آتش نشانی بوده ایم.

جعفری با تأکید بر اینکه تا سال 91، تنها 170 نفر در زیر مجموعه سازمان آتش نشانی قم فعالیت می کردند، ادامه داد: با توجه به مجوزهای دریافت شده تا به امروز 300 نفر جذب مجموعه آتش نشانی قم شده اند و به زودی 100 نفر دیگر به مجموعه اضافه خواهند شد و خانواده سازمان آتش نشانی قم 600 نفری خواهد شد.

وی اطفاء حریق، نجات محبوس شدگان، سقوط کنندگان از ارتفاع و سقوط کنندگان در چاه از جمله خدمات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی است، توضیح داد: در محدوده شهر قم، هرجا جان و مال مردم در خطر باشد این سازمان وارد عمل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 840

به "نخستین سورتمه ریلی قم دهه فجر به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین سورتمه ریلی قم دهه فجر به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید