نظر رئیس جمهوری فیلیپین در صورت تغییر معاونش

به گزارش تور آسیایی ارزان، سخنگوی رییس جمهور فیلیپین اظهار کرد، در صورتی که پسر فردیناند مارکوس در انتخابات معاونت ریاست جمهوری پیروز گردد، ممکن است رودریگو دوترته از ریاست جمهوری کناره گیری کند.

نظر رئیس جمهوری فیلیپین در صورت تغییر معاونش

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، دوران ریاست جمهوری رودریگو دوترته، رییس جمهور فیلیپین، در ژوئن 2022 به انتها می رسد و او اخیرا درباره کناره گیری پیش از اتمام این دوره صحبت نموده است. با این حال او درباره اینکه اکنون از سمت خود کناره گیری کند، ابراز بی میلی نموده زیرا جانشینی او بر مبنای قانون اساسی به معنای تحویل قدرت به لنی روبردو، معاون رییس جمهور است که به گفته دوترته هنوز برای این کار آماده نیست. با تور فیلیپین همراه شوید.

روبردو که رهبری اپوزیسیون فیلیپین را بر عهده دارد، با اختلاف اندکی از فردیناند مارکوس جونیور، پسر دیکتاتور سابق فیلیپین پیشی گرفت و به عنوان معاون رییس جمهور این کشور برگزیده شد. مارکوس با ادعای تقلب در انتخابات، نتیجه آن را به چالش کشیده است. دادگاه عالی فیلیپین دستور بازشماری و فرایند پیچیده ای را صادر نموده که از ماه مه اجرای آن شروع گردیده و ممکن است چندین سال به طول بیانجامد.

در فیلیپین معاون رئیس جمهوری هم با رای مستقیم مردم انتخاب می گردد.

منبع: isna.ir
انتشار: 17 شهریور 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 41

به "نظر رئیس جمهوری فیلیپین در صورت تغییر معاونش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر رئیس جمهوری فیلیپین در صورت تغییر معاونش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید