نماینده یک برند خاص همه کاره اسکیت است

به گزارش تور آسیایی ارزان، دبیر سابق فدراسیون اسکیت معتقد است که این رشته نسبت به سال های گذشته خود پیشرفتی نداشته است. او همچنین رییس فدراسیون اسکیت را فردی بازنشسته می داند که طبق قانون جدید بازنشستگی باید از سمت خود استعفا می کرد.

نماینده یک برند خاص همه کاره اسکیت است

بهمن رضایی در گفت وگو با خبرنگاران درباره مدال های کسب شده در رقابت های اسکیت آسیایی چین اظهار کرد: کسب این تعداد مدال در اسکیت کار خوبی بود و نمی توان زحمات آن هارا نادیده گرفت اما اینکه گفته می شود برای نخستین بار مدال کسب شده است، این گونه نیست. در سال 85 و مسابقات آسیایی آن موقع در رشته پیست و جاده، توسط بانوان و آقایان 13 مدال کسب شد. اما اکنون در پیست 3 هزار متر امدادی تنها یک مدال برنز توسط تیم آقایان کسب شد و بانوان نتوانستند مدال کسب کنند.

او در ادامه در مورد پیشرفت این رشته، بیان نمود: نمی توان گفت پیشرفتی نسبت به سال های قبل حاصل شده است و به نظر می رسد تنها آن ها وضعیت موجود را حفظ کرده اند. ما اگر بخواهیم رشد و پیشرفت یک رشته را متوجه شویم، باید خودمان را با گذشته خود و یا با دیگر کشورهایی که هم سطح ما هستند مقایسه کنیم. آن موقع هند در اینلاین هاکی جایگاهی نداشت به طوریکه حتی در مسابقه های آسیایی سال 87 که به میزبانی خودشان برگزار شد، با کفش اینلاین هاکی نمی توانستند راه بروند، اما اکنون همین هندی ها از ما پیشی گرفته اند. ما حتی در مقایسه با 10 سال پیش خود، و با مقایسه با سایر کشورها رشدی نداشته ایم.

رضایی در مورد سرمربیان تیم های ملی اینلاین هاکی گفت: هرچند دوست ندارم خیلی وارد این موضوع شوم، شاید اگر من هم باشم همین تصمیمات را بگیرم. نمی خواهم خیلی در بحث مدیریتی اعمال نظر کنم ولی در مجموع خیلی از سرمایه های فنی گذشته حذف شده اند. به جای اینکه نیروی جاذبه داشته باشند، نیروی دافعه داشتند و سرمایه های فنی توسط یک گروه خاص حذف شده است.

وی به زمان دبیری خود در فدراسیون اسکیت اشاره کرد و گفت: در آن موقع که خود در فدراسیون بودم، فردی که به تجارت می پرداخت و فدراسیون را محل درآمد خود می کرد، سعی می کردم او را به عنوان کادر یا اعضای تیم ملی استفاده نکنم. حتی به عنوان نمونه با آقای مسعود نیکمهر که آن موقع سیتی رام را آورد، قطع همکاری کردم و به جای او فرد دیگری را به عنوان مربی تیم ملی انتخاب کردم. اما اکنون در فدراسیون افرادی که کنندگی یک برند خاصی را دارند، به عنوان مربی و داور بین المللی تصمیم گیرنده های اصلی هستند و این باعث می شود مقداری شبهه ایجاد شود.

دبیر سابق فدراسیون اسکیت در مورد مربیان خارجی تیم های ملی اسکیت هاکی نیز گفت: آوردن مربی خارجی قانونی دارد. در ابتدا باید دانست که مربی از چه کانالی و به چه صورتی انتخاب می شود. آیا این مربی رزومه ای دارد؟ در زمان خود من کریستف را آوردیم. او رزومه کاری قوی داشت، اما اکنون مربیانی آمده اند که هیچ رزومه کاری ندارند. نمی گویم مربی ضعیف است یا اینکه علم او را زیر سوال ببرم. ولی در مجموع این فرد به عنوان مربی فعالیتی نکرده است. او عضو کمیته داوران فیز است که برخی به واسطه اینکه می خواهند ارتباطاتشان را داشته باشند، ایشان را به عنوان مربی انتخاب کرده اند. در نهایت باید بگویم که همیشه باید نیمه پر لیوان را دید. کارهای خوبی نیز انجام شده و باید خوب و بد را در کنار هم دید.

او با بیان اینکه پیست آزادی از سال 2009 کلنگ زده شد گفت: در مهر 87 زمین پیست آزادی که 30 هزار متر نیز بود، تهیه شد. طرحی که برای این زمین در زمان توسط رییس فدراسیون وقت توسط مهندسین مطرح کشور طراحی شد، به گونه ای بود که از ذره ذره زمین استفاده ورزشی شود. در آن موقع چهار رشته اسکیت سرعت، اسکیت هاکی، اسکیت نمایشی و اگرسیو تحت پوشش فدراسیون اسکیت بود. در آن طرح برای تمام این رشته ها و حتی ساختمان فدراسیون، خوابگاه، فروشگاه و خیلی چیزهای دیگر در این پیست جانمایی کردیم. پیست 200 متر و 400 متر نیز طراحی شده بود که پیست 200 متر به بهره برداری رسید، اما 400 متر به دلیل نداشتن اعتبار، زیرسازی شد و به بهره برداری نرسید.

رضایی معتقد است که مدیران جدید مدیریت های گذشته را زیر سوال می برند. او در این خصوص گفت: متاسفانه مدیریت های کشور ما به گونه ای است که مدیریت جدید، مدیریت قبلی را زیر سوال می برد و این برای کشور جای تاسف دارد. مدتی پیش به این پیست رفتم و با کمال تاسف دیدم جایی که قرار بود پیست اگرسیو ساخته شود، تنها ستون خوابگاه، آن هم ستون هایی بی ارتباط با ورزش زده شده است. محل قرارگیری فدراسیون نیز تبدیل به سه مغازه شده و در اختیار افرادی است که دست اندرکار فدراسیون هستند و از آن بهره برداری اقتصادی می کنند. در محل پیست هاکی نیز کافی شاپ ساخته شده است. همه چیز به هم ریخته است و تنها پیست و زمین ورزشی که از آن استفاده می شود پیست 200 و 400 متر است که نتوانسته اند تغییر کاربری دهند.

وی ادامه داد: حیف بود باید کارهای گذشته ادامه می یافت. اگر سالن هاکی و یا پیست اگرسیو آنجا احداث می شد یک محل تمرین برای تیم ملی و ملی پوشان راه اندازی می شد و اکنون از آن ها استفاده می شد.

رضایی با بیان اینکه اگرسیو به المپیک راه پیدا کرده است، گفت: تیم ملی اگرسیو در مسابقه های گوانجو مقام هشتم را گرفت، اما اکنون به آن بها داده نمی شود. این به این دلیل است که اگرسیو درآمدی ندارد. اسکیت سرعت جامعه بزرگی را به خود اختصاص داده است و از محل فروش کفش و تجهیزات ایمنی این رشته درآمد بیشتری نسبت به اگرسیو کسب می شود. اگرسیو جمعیت ورزشی اش از 200 نفر هم تجاوز نمی کند، بنابراین به سمت رشته ای که درآمد بیشتری دارد، خواهند رفت. اگر اگرسیو که یک رشته المپیکی است به خوبی کار شود، باتوجه به این که زمان کافی هم تا المپیک مانده است می توان مقام های خوبی را در این رشته کسب کنیم.

او با اشاره به موضوع بازنشسته بودن رییس فدراسیون اسکیت نیز گفت: محمدیان بازنشسته شده است. این موضوع را خود او در نامه ای که به آقای عباسی زده، تاکید کرده است. در زمان انتخابات، او با اکثریت آرا به این سمت انتخاب شد، اما کننده سازمان بازرسی به موضوع بازنشستگی او ایراد گرفت و یک زمان 20 روزه به خانم محمدیان داده شد تا نسبت به ارائه مجوز هیات دولت اقدام کند. با توجه به ماده 65 قانون، مقامات، اعضای هیات علمی، ایثارگران و جانبازان از قانون بازنشستگی مستثنی هستند. خانم محمدیان قبل از اینکه سمت هیات علمی دانشگاه را داشته باشد، با توجه به نامه خود بازنشسته آموزش و پرورش است. البته قانون در کشور ما تنها نوشته می شود و مجریان، قوانین را به نحو احسنت انجام نمی دهند.

دبیر سابق فدراسیون اسکیت گفت: به هرحال خانم محمدیان مدتی است که رییس فدراسیون اسکیت است. اما با توجه به قوانین جدید مبنی بر اینکه هیچ نهاد و ارگانی که از منابع دولتی استفاده می کند، نمی تواند از اشخاص بازنشسته استفاده کند. طبق این قانون جدید بکارگیری افراد بازنشسته منع قانونی دارد و سازمان های نظارتی و کنترلی باید این موضوع را پیگیری کنند که چرا اینگونه افراد تاکنون با توجه به دو ماه فرصتی که بعد از ابلاغ این قانون داشتند، استعفا نکرده اند؟ این در حالی است که این قانون را دکتر سجادی از حدود سه ماه قبل به صورت محرمانه به تمام فدراسیون ها ابلاغ کرده است.

معاون دفتر استعدادیابی وزارت ورزش و جوانان در مورد انتخاب ملی پوشان و استعدادیابی در این رشته گفت: برای انتخاب ملی پوشان رکوردگیری مهم است. براساس نظر کمیته فنی، شاخصی برای انتخاب اعضا تعریف می کنند و براساس رکوردگیری بازیکنان انتخاب می شوند. در بحث استعدادیابی نیز، وظیفه اصلی فدراسیون ها استعدادیابی نیست. فدراسیون ها باید به هدایت، برنامه ریزی و سیاست گذاری اهتمام ورزند و هیات ها را به سمت استعدادیابی سوق دهند. اکنون نیز دارد استعدادیابی هایی انجام می شود، اما نسبت به زمان آقای وزیری رییس سابق فدراسیون خیلی ضعیف تر است. در زمان وزیری تلاش های زیادی در بحث استعدادیابی و نخبه گزینی انجام شد. در آن موقع نخبه هایی در مسابقات نونهالان کشف شد و بعد از آن با برگزاری کمپ های ارتقای سطح در تمام کشور استعدادهای زیادی کشف شد. می توان گفت ترکیب اصلی تیم های ملی کنونی از 10 سال پیش است. افرادی که اکنون به مسابقات اعزام می شوند مربوط به آن موقع هستند. اکنون نیز با توجه به توانایی هایشان به امر استعدادیابی می پردازند و نمی توان گفت کاری انجام نمی شود.

بهمن رضایی در انتهای سخنانش خاطر نشان کرد: ما باید همه کمک کنیم که اگر مسئله ای هم هست برطرف شود. باید همه به هم کمک کنیم تا کار پیش رود. من با تغییر موافق نیستم، اما با تحول موافقم. باید تحول ایجاد کنیم، هر کسی یک توانایی دارد، افرادی که در گذشته بودند نیز توانایی هایی داشتند. نباید آن ها را به راحتی به خاطر اختلاف نظر و سلیقه نادیده گرفت و کنار گذاشت و از صفر شروع کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 343

به "نماینده یک برند خاص همه کاره اسکیت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده یک برند خاص همه کاره اسکیت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید