نگرانی سازمان ملل از حضور مزدوران خارجی در لیبی

به گزارش تور آسیایی ارزان، هیات سازمان ملل در لیبی ضمن اشاره به شمار قربانیان ناشی از انفجار مین ها و بمب های به جا مانده از درگیری های طرابلس، حضور مزدوران خارجی در لیبی را تهدیدی برای منطقه نفتی لیبی دانست.

نگرانی سازمان ملل از حضور مزدوران خارجی در لیبی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیات سازمان ملل در لیبی در پی نشست اخیر در رم با حضور استفانی ویلیامز، جانشین فرستاده سازمان ملل به لیبی و فایز سراج، نخست وزیر دولت وفاق ملی در بیانیه ای بیان نمود، از اول ژوئن که درگیری ها انتها یافته، مین ها و بمب های کارگذاشته شده در داخل خانه ها و یا اطراف آنها بیش از 100 قربانی در میان غیرنظامیان و کادر خنثی سازی مین ها برجای گذاشتند. دولت وفاق ملی لیبی، سازمان ملل و دیده بان حقوق بشر نیروهای وابسته به حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی را متهم کردند که پس از عقب نشینی دشت های مین گذاری شده ای را در مناطق جنوبی طرابلس پشت سر خود باقی گذاشته اند.

در نشست رم ویلیامز ناراحتی شدید خود را از اطلاعاتی حاکی از حضور گروه های جدیدی از مزدوران با تابعیت های مختلف در مناطق نفت خیز لیبی ابراز کرده و گفت: وجود این مزدوران خطر تبدیل منطقه هلال نفتی در شمال شرق لیبی به یک منطقه درگیری را به همراه دارد.

شرکت ملی نفت لیبی روز جمعه حضور مزدوران روس و خارجی در میدان نفتی الشراره، یکی از بزرگترین میدان های نفتی لیبی در منطقه ای که هنوز تحت کنترل شورشی های شرق به فرماندهی حفتر است، محکوم کرد.

دولت وفاق ملی لیبی، سازمان ملل و دیده بان حقوق بشر نیروهای وابسته به حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی را متهم کردند که پس از عقب نشینی دشت های مین گذاری شده ای را در مناطق جنوبی طرابلس پشت سر خود باقی گذاشته اند.

از سوی دیگر منابع نزدیک به سازمان های اطلاعات غربی فاش کردند، یک شرکت شبه نظامی ترک که مدیریت آن را عدنان تانروردی، مشاور سابق رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برعهده دارد، با یک شرکت لیبیایی که توسط فوزی ابوکتف، از چهره اخوان المسلمین لیبی مدیریت می شود، برای آموزش نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی و مزدوران سوری اعزام شده به لیبی، قراردادی امنیتی به امضا رسانده است.

به گفته این منابع شرکت مذکور ترکیه ای ماموریتش آموزش شبه نظامیان دولت الوفاق لیبی و مزدوران سوری است که توسط آنکارا برای جنگ به لیبی اعزام شده اند.

این خبر پس از آن منتشر شد که چند هفته قبل هیاتی عالی رتبه از ترکیه به ریاست وزیر خارجه این کشور به طرابلس لیبی سفر کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1117

به "نگرانی سازمان ملل از حضور مزدوران خارجی در لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی سازمان ملل از حضور مزدوران خارجی در لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید