هدف گذاری افزایش 15 درصدی صادرات غیر نفتی در نیمه دوم سال جاری

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان توسعه تجارت از هدف گذاری برای افزایش 15 درصدی صادرات غیر نفتی در شش ماهه دوم سال جاری اطلاع داد.

هدف گذاری افزایش 15 درصدی صادرات غیر نفتی در نیمه دوم سال جاری

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، حمید زادبوم گفت: اگر چه شیوع بیماری کرونا، تجارت خارجی دنیا با کاهش 15 درصدی روبرو کرد و به طبع آن تجارت خارجی ما را نیز در نیمه نخست سال جاری تحت تاثیر قرار داد، اما با بازسازی فرآیند های صادراتی پیش بینی می کنیم که در نیمه دوم سال جاری تا 15 درصد رشد صادرات غیر نفتی اتفاق بیافتد.

وی اضافه نمود: افزایش صادرات در نیمه دوم سال جاری بخشی از کاهش 34 درصدی صادرات غیر نفتی در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با شش ماهه اول سال 98 را جبران خواهد نمود ضمن این که فرایند های صادراتی رو به بهبود است.

رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: ما در صادرات به بازار های 15 کشور همسایه و 2 کشور هند و چین متمرکز شدیم,، زیرا این 17 کشور در شش ماهه نخست سال جاری, 89 درصد از صادارت ما را به خود اختصاص داده اند که البته فرایند اولویت دهی به بازار های کشور های همسایه همچنان در برنامه های صادراتی ما خواهد بود.

آقای زادبوم گفت: با فرایند افزایش تولیدی که در بخش های مختلف داریم رشد صادرات نیز به ویژه در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی مشهود است به گونه ای که در شش ماهه نخست سال جاری که صادرات غیر نفتی کاهش داشت، اما صادرات حوزه کشاورزی و صنایع غذایی با رشد 16 درصدی روبرو است.

وی درباره اولویت سازمان توسعه تجارت برای ثبت سفارش اضافه نمود: با روش هایی که بانک مرکزی برای تخصیص ارز معین نموده اولویت ثبت سفارش فقط برای واردات مواد اولیه و مواد واسطه ای کارخانجات، ماشین آلات و تجهیزات قرار داده شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: برای برنج های وارداتی مشکل ثبت سفارش وجود ندارد، اما درباره کالا های دپو شده در گمرکات و بنادر از جمله برنج جلسات متعددی برگزار و قرار شد تا با هماهنگی میان گمرک، بانک مرکزی و وزارت صمت این کالا ها به سرعت تخلیه گردد که هم اکنون این موضوع در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1305

به "هدف گذاری افزایش 15 درصدی صادرات غیر نفتی در نیمه دوم سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدف گذاری افزایش 15 درصدی صادرات غیر نفتی در نیمه دوم سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید