وزارت بازرگانی هند خواهان آزادی رژیم ویزا تجاری بین تهران و دهلی نو شد

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران: وزارت بازرگانی هند به منظور گسترش مبادلات تجاری این کشور با ایران پیشنهاد کرد رژیم ویزا تجاری بین ایران و هند برداشته گردد.

وزارت بازرگانی هند خواهان آزادی رژیم ویزا تجاری بین تهران و دهلی نو شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی لایو مینت، دهلی نو بدون توجه به فشارهای آمریکا در حال آنالیز پیشنهاد برداشته شدن رژیم ویزا تجاری با ایران به منظور گسترش صادرات و کاهش کسری تجاری اش با این کشور است.

وزارت بازرگانی هند به وزارت کشور پیشنهاد داده که رژیم ویزا تجاری با ایران برای تشویق سفر بیشتر ایرانیان به هند، برداشته گردد. از آنجایی که ایران از نظر ملاحظات امنیتی کشوری حساس محسوب می گردد، دریافت ویزا هند برای شهروندان ایرانی دارای گردش کاری زمان بری است.

یک مقام وزارت بازرگانی هند که نخواست نامش فاش گردد گفت، اگر هند بتواند رژیم ویزا با پاکستان را بردارد، دلیلی ندارد که نتواند همین کار را با ایران نیز انجام دهد.

وی اضافه نمود: از نظر فنی، ایران دارای بازاری بسیار بزرگتر از بازار پاکستان است... ایران همچنین بر خلاف پاکستان، کشوری ثروتمند است و آنها منافع بسیاری در واردات دارند.

وزارت کشور هند احتمالا تا دو هفته آینده در این زمینه تصمیم گیری خواهد نمود.

یک مقام آگاه در وزارت کشور هند که نخواست نامش فاش گردد در این باره گفت: وزارت کشور به دقت در حال آنالیز پیشنهاد وزارت بازرگانی است و توان نهادهای مختلف را در این زمینه به کار گرفته است. در حال حاضر، تجار ایرانی با تاخیر های بیش از حدی برای دریافت ویزای هند روبرو می شوند.

یک کارشناس مسائل تجاری نیز که نخواست نامش فاش گردد در مورد این اقدام دولت هند گفت: به نظر نمی رسد که این اقدام در مسیری صحیح صورت بگیرد. اتحادیه اروپا و آمریکا ممکن است با هرگونه اقدامی در جهت تعمیق روابط با ایران مخالفت نمایند.

مقام وزارت بازرگانی هند همچنین گفت، نرخ های تعرفه واردات کالا که توسط ایران اعمال می گردد، به منافع صادراتی هند آسیب می زند. هند کوشش دارد تا ایران را به وضع یک نرخ تعرفه ای واحد برای صادرات کالاهای هندی متقاعد کند.

وی اضافه نمود: در حالی که در حال حاضر یک سوم مجموع صادرات برنج ما به ایران انجام می گیرد، بخش هایی نظیر لوازم آرایشی، کالاهای مهندسی و خودرو به دلیل رژیم نرخ های تعرفه ای مختلف، وضعیت خوبی ندارند. اگر این مسائل رفع شوند، ما به راحتی می توانیم صادرات خودمان را از 2 میلیارد دلار فعلی به 6 تا 7 میلیارد دلار در طی 2 تا 3 سال آینده برسانیم.

10

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 483

به "وزارت بازرگانی هند خواهان آزادی رژیم ویزا تجاری بین تهران و دهلی نو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت بازرگانی هند خواهان آزادی رژیم ویزا تجاری بین تهران و دهلی نو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید