وزیر خارجه سعودی به عملیات طوفان یمن واکنش نشان داد

به گزارش تور آسیایی ارزان، به گزارش خبرنگاران به نقل از النشره، فیصل بن فرحان وزیر خارجه سعودی امروز سه شنبه به عملیات استراتژیک طوفان یمن علیه امارات واکنش نشان داد.

وزیر خارجه سعودی به عملیات طوفان یمن واکنش نشان داد

بر اساس این گزارش، وی گفت: باید تأکید کنم که ما در عربستان برای مقابله با لجاجت های بیشتر حوثی ها در منطقه آمادگی داریم. این مقام سعودی بعلاوه در اظهاراتی فرافکنانه ضمن نادیده گرفتن جنایات کشورش در یمن، مدعی شد: عربستان به کوشش های خود برای تحقق صلح در یمن ادامه می دهد!

وی بعلاوه گفت: راهکار پیشنهادی عربستان برای حل و فصل مسأله یمن روی میز است. روز گذشته محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش أنصارالله یمن به عملیات استراتژیک این کشور علیه مواضع حساس امارات که انجام شد، واکنش نشان داد. البخیتی در این خصوص گفت: امارات با از سرگیری عملیات تجاوزکارانه علیه یمنی ها موجب شد تا نیروهای یمنی به آن پاسخ دهند. امارات به مقدار کافی در برابر هر نوع عملیات نظامی سست و ناتوان است. وی اضافه نمود: ما پاسخ حمله را با حمله می دهیم.

درحالی که ارتش و کمیته های مردمی یمن در یک عملیات بزرگ و استراتژیک پیروز شدند با 20 پهپاد و 10 موشک بالستیک، منطقه ها حساس و کلیدی را در امارات هدف قرار دهند، اما مسئولان ابوظبی تمام کوشش خود را به کار بسته اند تا عملیات مذکور را کوچک جلوه داده و به گونه ای القا نمایند که عملیات یمنی ها تنها منجر به وقوع چند آتش سوزی ساده شده است.

ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن نیز با انتشار توییتی به حمله پهپادی انصارالله به امارات واکنش نشان داد. وی نوشت: پیغام تنبیهی که باید به امارات و عواملش می رسید، رسیده است.

الشامی در ادامه گفت: بوق و کرنای مزدوران و سازمانهایی که از پول شیخ نشینان در خلیج فارس تغذیه می نمایند از جمله سازمان ملل و شورای امنیت بلند خواهد شد و موجی از محکومیت ایجاد خواهد شد اما ما به غار غار کلاغ ها و وزوز مگس ها اهمیتی نمی دهیم.

مدتی بود که اماراتی ها از سطح مشارکت خود در ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان علیه یمن کاسته بودند. همین مسأله موجب شده بود تا مواضع حساس، حیاتی و راهبردی آنها از گزند حملات موشکی و پهپادی یمنی ها در امان باقی بماند. با این حال، از چند هفته پیش، امارات فعالیت ها و اقدامات خصمانه خود علیه یمن را بار دیگر کلید زد و یمنی ها نیز در پاسخ به همین اقدامات، شوک بزرگی را به ابوظبی وارد نموده و مقامات و مسئولان اماراتی را در بهت و حیرت فرو بردند.

علیرغم کوشش اماراتی ها برای کوچک جلوه دادن عملیات بزرگ ارتش و کمیته های مردمی یمن، باید گفت که شهر مصفح از شهرهای مهم امارات محسوب می گردد. در واقع، شهر مصفح منطقه صنعتی اصلی در امارات به شمار می رود. این شهر در طول سالیان گذشته به علت موقعیت جغرافیایی استراتژیک، پیشرفت های گسترده ای را به خود دیده است.

یکی دیگر از نکاتی که موجب شده است تا شهر مصفح از اهمیت بسزایی برخوردار باشد، نزدیکی آن به فرودگاه بین المللی ابوظبی است. در این شهر صنعتی شرکت های بسیاری واقع شده اند. از همین روی، شهر مذکور از اهمیت بسزایی برخوردار است. در این شهر بیش از 150 هزار نفر سکونت دارند که اغلب دارای تابعیت های مختلف هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2012

به "وزیر خارجه سعودی به عملیات طوفان یمن واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه سعودی به عملیات طوفان یمن واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید