پوتین: امیدواریم شاهد اختلافات زیاد منجر به درگیری با آمریکا نباشیم

به گزارش تور آسیایی ارزان، رئیس جمهوری روسیه در سخنرانی خود در نشست داووس تاکید نمود اختلافات میان مسکو و واشنگتن همچنان پابرجاست.

پوتین: امیدواریم شاهد اختلافات زیاد منجر به درگیری با آمریکا نباشیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه یک روز بعد از گفت وگوی تلفنی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود در نشست مجازی داووس تاکید نمود که اختلافات با واشنگتن همچنان وجود دارد.

براساس گزارش اسکای نیوز، پوتین بیان اینکه سیستم امنیتی جهانی دچار فرسودگی شده است گفت: امیدواریم شاهد اختلافات زیاد منجر به درگیری با آمریکا نباشیم.

پوتین و بایدن روز گذشته در یک تماس تلفنی درباره بعضی مسائل و اختلافات دوجانبه با یکدیگر بحث و رایزنی کردند.

دفتر ولادیمیر پوتین گفته: (در جریان گفت و گوی تلفنی روسای جمهور روسیه و آمریکا) درباره مسائل بین المللی از قبیل خروج یکجانبه ایالات متحده از معاهده آسمان های باز، مسائل (موجود) برای حفظ برجام، حل بحران اوکراین و ابتکار روسیه برای برگزاری نشست اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل صحبت شد.

پوتین در ادامه سخنرانی خود تمدید معاهده استارت جدید که روز گذشته با توافق روسای جمهور آمریکا و روسیه اجرا شده است را یک گام در جهت درست خواند هرچند که تاکید نمود هنوز تناقضات زیادی در آن باقی مانده است.

وی افزود، همه ما می دانیم که عدم توانایی در حل چنین اختلافاتی در قرن بیستم منجر به وقوع جنگ جهانی دوم شد.

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اینکه درگیری های کوچک به شدت در حال افزایش است، اما در عین حال گفت که وقوع یک جنگ فراگیر که برای بشر فاجعه بار باشد در حال حاضر غیر احتمال دارد.

نشست داووس هر ساله در سوئیس برگزار می گردد سال جاری به خاطر شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار می گردد و تمرکز آن بر احیای اقتصاد جهانی بعد از رکود کسب و کار ها ناشی از بحران شیوه ویروس کووید-19 است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1491

به "پوتین: امیدواریم شاهد اختلافات زیاد منجر به درگیری با آمریکا نباشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: امیدواریم شاهد اختلافات زیاد منجر به درگیری با آمریکا نباشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید