پیروزی چشمگیر طرفداران دمکراسی در انتخابات هنگ کنگ ، واکنش تند پکن

به گزارش تور آسیایی ارزان، مسئول اجرایی هنگ کنگ پس از پیروزی چشمگیر طرفداران دمکراسی در انتخابات شورای شهر اعلام نمود به نتیجه انتخابات احترام می گذارد و فروتنانه به صدای مردم گوش می دهد.

پیروزی چشمگیر طرفداران دمکراسی در انتخابات هنگ کنگ ، واکنش تند پکن

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، خانم کری لم پس از شکست فاحش نامزدهای طرفدار چین در انتخابات شورای شهر هنگ کنگ در شرایطی از احترام به نتیجه رای مردم سخن گفته که دولت پکن موضعی بسیار تند درباره این موضوع گرفته است. وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در جریان سفر به ژاپن گفت: هر چه پیش آید، هنک کنگ برای همواره بخشی از خاک چین باقی می ماند و هر اقدام برای ایجاد بحران یا به خطر انداختن ثبات هنگ کنگ به شکست می انجامد.

با انتشار نتایج انتخابات اخیر که با حضور گسترده و 71 درصدی واجدان شرایط (حدود سه میلیون نفر) برگزار گردید، از 18 شورای محلی 17 شورا به دست طرفداران دمکراسی افتاده است. تا صبح امروز نتایج ابتدایی 241 حوزه اعلام شده و 201 کرسی به نامزدهای مخالفان رسیده است. نمایندگان طرفدار دولت مرکزی چین هم 28 کرسی در اختیار دارند. در انتخابات چهار سال پیش 47 درصد مردم رای داده بودند.

شورای هنگ کنگ 425 کرسی دارد و در انتخابات روز یکشنبه حدود هزار نامزد برای نشستن روی این جایگاه ها با هم رقابت کردند. پیش از این بیشتر کرسی های شورا دست نمایندگان طرفدار چین بوده و خانم لم در بیانیه روز دوشنبه با تاکید بر احترام گذاشتن به نتیجه انتخابات اضافه نمود: تحلیل ها و تفسیرها فراوان و نشان دهنده آن است که مردم از اوضاع فعلی و مسائل عمیق در جامعه ناراضی اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 488

به "پیروزی چشمگیر طرفداران دمکراسی در انتخابات هنگ کنگ ، واکنش تند پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی چشمگیر طرفداران دمکراسی در انتخابات هنگ کنگ ، واکنش تند پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید