پیشنهاد ایران برای صادرات گاز به هند به وسیله دریا، تاکید دهلی نو بر واردات نفت ایران

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران: رسانه های هندی با ارائه گزارشی از نتیجه مذاکرات وزیر نفت ایران با همتای هندی خود در دهلی نو اعلام کردند ایران شرایط جذابی را برای مشارکت هندی ها در توسعه میادین نفتی خود ارائه و پیشنهاد صادرات گاز به هند به وسیله دریا را مطرح نموده است.

پیشنهاد ایران برای صادرات گاز به هند به وسیله دریا، تاکید دهلی نو بر واردات نفت ایران

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رسانه های هندی، وزیر نفت ایران که برای مذاکرات نفتی به دهلی نو سفر نموده است هند را همسایه ای برادر و بزرگ برای کشورش خواند.

بر اساس این گزارش رستم قاسمی در جریان مذاکرات خود با مقامات هندی شرایط جذابی برای مشارکت هندی ها در توسعه میادین نفتی ایران ارائه نموده و همچنین پیشنهاد نموده است مشروط به افزایش واردات نفت هند از ایران گاز فراوریی میدان فرزاد ب به وسیله دریا به هند انتقال داده گردد.

واردات نفت هند از ایران از دسامبر گذشته تاکنون 25 درصد کاهش یافته و به 224 هزار بشکه در روز رسیده است. نسبت به مدت مشابه سال قبل واردات نفت این کشور از ایران با کاهش 40 درصدی روبرو شده است.

وزیر نفت ایران در خصوص نتیجه مذاکرات دو نیم ساعته خود با همتای هندی اش گفت:ما نشستی بسیار ثمربخش داشتیم. دو کشور دارای تاریخ مشترک و روابط طولانی هستند.

قاسمی از ارائه جزئیات بیشتر در خصوص مفاد مذاکرات خود با وراپا مویلی خودداری کرد اما وزیر نفت هند گفت مسائل و مسائل خاصی بودند که می بایست مورد حل و فصل قرار می گرفتند.

تحریم نفتی غرب واردات نفت ایران توسط پالایشگاه های هندی را مشکل نموده است.

در بیانیه مشترکی که پس از ملاقات وزاری نفت دو کشور منتشر شده است بر ادامه همکاری های دو کشور در بخش انرژی تاکید شده است. این بیانیه اضافه نموده است:هند بر اساس ملاحظات تجاری و بین المللی به روابط خود با ایران در زمینه خرید نفت ادامه می دهد.

ایران نیز بر واگذاری قرارداد توسعه میدان گازی فرزاد ب به هند تاکید نموده است.

بر اساس این گزارش هیئت ایرانی در جریان ملاقات با مقامات هندی شرح داد چگونه شرکت های هندی را ترغیب می نماید تا به خرید نفت ایران ادامه دهند و در این زمینه ضروریات مبتنی بر ملاحظات تجاری و بین المللی را مورد توجه قرار می دهد.

ارائه خدمات بیمه توسط شرکت های ایرانی برای محموله های نفتی این کشور و معین کشتی های مورد احتیاج در این زمینه نیز از جمله موضوعاتی بود که مورد بحث دو طرف نهاده شد.

ارائه خدمات بیمه اتکائی برای پالایشگاه های هندی مصرف کننده نفت ایران نیز که تاثیر مهمی بر خرید نفت ایران گذاشته است نیز از دیگر موضوعات مورد بحث دو طرف بود.

کاهش اختلاف تراز تجاری میان دو کشور نیز به بحث گذاشته شد و هندی ها از ایران خواستند کالاهای هندی بیشتری را خریداری کند. طرف ایرانی موافقت کرد این موضوع را مد نظر قرار دهد.

رویترز به نقل از منابع مطلع بیان کرد ایران که ارائه خدمات بیمه به محموله های نفتی صادراتی خود به هند را برعهده گرفته است پیشنهاد نموده است ارائه خدمات بیمه اتکائی به پالایشگاه های هند را نیز برعهده بگیرد.

بر اساس این گزارش به دلیل خودداری شرکت های اروپایی از ارائه خدمات بیمه اتکائی به پالایشگاه های مانگالور، و هندوستان پترولیوم این دو پالایشگاه از ماه آوریل واردات نفت ایران را متوقف نموده اند.

این گزارش همچنین اضافه نمود ایران قرارداد مشارکت در فراوری را به شرکت های هندی برای توسعه میدان گازی فرزاد ب پیشنهاد نموده است. دو طرف موافقت کردند مذاکرات در خصوص این میدان را ادامه دهند.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 569

به "پیشنهاد ایران برای صادرات گاز به هند به وسیله دریا، تاکید دهلی نو بر واردات نفت ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد ایران برای صادرات گاز به هند به وسیله دریا، تاکید دهلی نو بر واردات نفت ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید