چالش راهکار های شفابخش سازمان جهانی گردشگری برای روزهای کرونایی

به گزارش تور آسیایی ارزان، براساس خبرهای واصله، چالش راهکار های شفابخش سازمان جهانی گردشگری برای کاستن از آثار منفی کرونا بر گردشگری راه اندازی شد.

چالش راهکار های شفابخش سازمان جهانی گردشگری برای روزهای کرونایی

لذت بخشترین تجربه سفر را با تور لحظه آخری تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

داستان چیست؟

زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در نامه ای به دولت های عضو سازمان عنوان نمود که در این شرایط سخت نباید فراموش کرد گردشگری دموکرات ترین و منعطف ترین بخش اقتصاد در هر کشوری است. او با اشاره به اینکه صنعت گردشگری توانسته تا پس از بحران هایی مانند سارس در سال 2003 و بحران مالی سال 2009 بلافاصله روی پای خودش بایستد، نقش گردشگری را در بازگرداندن مردم به زندگی عادی پررنگ دانست. به همین دلیل، سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) فراخوانی برای چالش راهکار های شفابخش راه اندازی کرد که از طرف سازمان بهداشت جهانی (WHO) هم حمایت می گردد و در اصل فراخوانی برای دستیابی به مبتکرانه ترین استارت آپ ها، کارآفرینان و فناوری های موجود از سرتاسر دنیاست تا راهکار هایی برای کمتر کردن اثرات کووید 19 بر روی گردشگری فراهم نمایند و از عاشقان سفر، کسب وکارها و مقام های فعال در این بخش حمایت گردد تا این بحران با کمترین آسیب ها به سرانجام برسد. این چالش شامل سه بخش مجزا خواهد بود:

الف) شفابخشی برای مردم: راهکار هایی متمرکز بر اقدامات ایمنی، روش های ضدعفونی، شناسایی فوری ویروس برای سهامداران بخش گردشگری (گردشگرها، کارکنان بخش گردشگری و شرکت ها).

ب) شفابخشی برای شرکت ها: راهکار هایی متمرکز بر برنامه های دیجیتال برای گردشگری، اقتصاد مشترک و مدور، مدیریت درآمد، بهبود تقاضا و سرمایه گذاری ها که باید برای کل بخش گردشگری به شکل کوتاه مدت و بلندمدت اجرا گردد.

ج) شفابخشی برای مقاصد: راهکار هایی متمرکز بر روش های بازیابی مقاصد شامل اعلام بحران، مدیریت بحران، فعال سازی، برند سازی مجدد، بازیابی اعتمادبه نفس برای سفر و ...

فرآیند چالش نیز سه مرحله خواهد داشت:

بازبینی و آنالیز اپلیکیشن

ارزیابی توسط کمیته کارشناسان بر اساس آمادگی به منظور ارائه خدمات و سازگاری با کشورهای مختلف

معرفی و انتشار استارت آپ های برتر

سپس راهکار های برتر در یک فضای دیجیتالی منتشر می گردد تا بهترین راهکارها برای بهبود گردشگری در اختیار دولت ها قرار گیرد. نتایج چالش در یک نشست مجازی توسط دبیر کل سازمان جهانی گردشگری ارائه می گردد و درنهایت استارت آپ های برتر به وسیله شبکه خلاقیت سازمان جهانی گردشگری Network Innovation به بیش از 6500 نقطه کانونی از کارآفرینان، شرکت ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات آموزشی، انکوباتورها و سرمایه گذاران متصل خواهند شد. تاریخ آغاز چالش راهکار های شفابخش از 25 مارس 2020 (6 فروردین 1399) است و متقاضیان می توانند تا سه هفته، یعنی 15 آوریل 2020 (27 فروردین1399) آثار خود را به وسیله کانال های رسمی سازمان جهانی گردشگری و با پر کردن فرم مخصوص در این نشانی https://www.unwto.org/healing-solutions-tourism-challenge ارسال نمایند. اسامی استارت آپ های برتر در 25 آوریل (1 اردیبهشت 1399) اعلام و گام های بعدی چالش متعاقباً از 25 آوریل به بعد اعلام خواهد شد.

منبع: ایرنا

منبع: همگردی
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 921

به "چالش راهکار های شفابخش سازمان جهانی گردشگری برای روزهای کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش راهکار های شفابخش سازمان جهانی گردشگری برای روزهای کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید