چقدر به آموزش کارکنان اهمیت دهیم؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، سخت تر از استخدام نیروی خوب، حفظ آنها می باشد

یکی از قدیمی ترین شوخی های دنیای کسب وکار این است: دو مدیر در خصوص آموزش پرسنل با هم گفت وگو می کردند. اولی می پرسد چه می گردد اگر پرسنل را آموزش دهیم و آنها در نهایت شرکت را ترک نمایند؟ دومی پاسخ می دهد چه می گردد اگر آنها را آموزش ندهیم و در شرکت بمانند؟

چقدر به آموزش کارکنان اهمیت دهیم؟

در واقع، آموزش باید یکی از اولویت های اصلی شرکت ها باشد. از خود پرسیده اید؛ چرا مدیران این موضوع را درک نموده اما اهمیت چندانی به آن نمی دهند؟ در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

دلیل این موضوع ممکن است از یکی از ویژگی های انسانی ما نشات بگیرد: اینکه بیشتر مواقع کارهایی را انجام می دهیم که می دانیم در سطح خوبی قرار ندارند و بالعکس. آموزش در طولانی مدت برای کسب وکار مفید بوده، اما مدیران ترجیح می دهند در زمانی کوتاه به نتیجه برسند. شاید بحران مالی این مساله را پررنگ تر می نماید. به طوریکه این بحران بر همه شرکت ها و پرسنل اثر گذاشته است. بنابراین شرکت ها در نتیجه به این فکر می افتند که از تعداد نیروی کار خود کم نموده، بار کاری را دوباره توضیح داده و وظایف بیشتر را بین پرسنل کمتر تقسیم بندی نمایند. این اتفاق خلایی را برای آموزش کارمندان تازه به وجود می آورد، به طوری که معین نیست این وظیفه، یعنی آموزش نیروهای تازه بر عهده چه کسی است.

در این میان، شرکت هایی هم هستند که برای بلندمدت سرمایه گذاری نمایند. کسب و کارها پیوسته در حال شکایت کردن هستند که نمی توانند نیروی ماهری بیابند، اما به گفته اقتصاددانان و کارشناسان نیروی انسانی، در توسعه این مهارت ها خود سهمی ندارند. بیشتر شرکت ها بودجه ای به برنامه های آموزشی تخصیص نداده و انتظار دارند دانشگاه ها یا کارمندان این وظیفه را برعهده داشته باشند. اقتصاددانان براین عقیده اند عدم تمایل به توسعه کارمندان درون سازمان باعث ماندگاری مشکل تر کارمندان در یک حرفه گردد و بن بستی در بازار کار ایجاد گردد، چون شرکت ها هم متقاضیانی که مهارت های کاری خاص نداشته، قبول نمی نمایند و این چرخه ادامه داشته و آمار بیکاری همچنان در سطح بالایی می ماندو

در آمریکا، انتظارات کارفرما برای استخدام نیروهای تازه از زمان رکود اوایل دهه 80، یعنی زمانی که کسب و کارها به تعدیل نیروی گسترده دست می زنند و برنامه های آموزشی را کم می نمایند، تغییرات ملموسی نموده است. صاحبان کسب و کار وقتی کارمندان با استعدادی را استخدام می کردند تا آنها را در آینده منطبق با احتیاجهای شرکت پرورش دهند، ولی در حال حاضر افرادی را استخدام نموده که بیشتر مهارت های مورد احتیاج برای یک شغل را دارند و به گفته پیتر کاپلی، استاد مدیریت دانشگاه پنسیلوانیا، این نشانه دیگری است از اینکه روابط بین مدیر و کارمند در سطح یک معامله تجاری پایین بیاید. به گفته جناب کاپلی، کارآموزان امروزی به جای شرکت در برنامه های آموزشی هفتگی، بیشتر یا تحت تاثیر کارمندان مجرب بوده یا در چند ساعت، آموزش حین کار می بینند.

سرمایه گذاری در آموزش پرسنل امری حیاتی برای بقای شرکت ها است و این آموزش ها فقط به مهارت های اولیه اختصاص ندارد، بلکه باید دانش تخصصی را که حل مسائل و تفکر خلاقانه را به وجود می آورد، شامل گردد. براون اظهار امیدواری می نماید کارآموزان بیشتری جذب شده که در نتیجه به کارمندان ثابت و مهندسان فراوری یا ناظران بخش فروش تبدیل شوند. این برنامه توسعه ای باعث توسعه بخش های خط فراوری و فرآیند فراوری هم می گردد.

در نهایت باید گفت؛ آموزش پرسنل در حفظ آنها تاثیر زیادی دارد. شاید تنها کار سخت تر از استخدام نیروی خوب، حفظ آنها باشد. کارمندان خوب معمولا علاوه بر حقوق، از امتیازات روانی محل کار خود هم لذت می برند. اگر بر این فرهنگ تمرکز کنید، این را مطمئن باشید که پرسنل خوب شرکت شما ماندگارند.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2017

به "چقدر به آموزش کارکنان اهمیت دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چقدر به آموزش کارکنان اهمیت دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید