چهار شرط صنعاء برای موافقت با آتش بس در مأرب

به گزارش تور آسیایی ارزان، معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در واکنش به اظهارات فرستاده سازمان ملل در امور یمن که خواهان آتش بس در مأرب شده بود، خصوصیات یک آتش بس واقعی را تشریح کرد.

چهار شرط صنعاء برای موافقت با آتش بس در مأرب

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارتین گریفیتس فرستاده سازمان ملل در امور یمن که به مأرب (در مرکز یمن) سفر نموده، امروز (شنبه) خواهان توقف فوری درگیری ها در این استان شد.

حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در صفحه توییتر خود در واکنش به اظهارات گریفیتس نوشت: آتش بس واقعی آتش بسی است که اعتماد ساز است، مردم تأثیر آنرا می بینند و منجر به ایجاد فضای حمایتی برای راهکار فراگیر می گردد. این نوع آتش بس بازگشایی فرودگاه ها، برطرف محاصره بندر (الحدیده) و شهر الدریهمی (در الحدیده)، پرداخت حقوق کارمندان و برخورداری ملت یمن از ثروت های نفتی و گازی خود را شامل می گردد؛ به عنوان ثروت هایی که برای تمام یمنی هاست نه فقط متعلق به منتسبان به اخوان.

هفته گذشته، منابع محلی معتبر در استان مأرب که فعلا در کنترل نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی است، اعلام کردند، ارتش و کمیته های مردمی پس از آنکه پیروز به تسلط بر کوه لبنه شمال اردوگاه اللبنات میان دو استان الجوف و مأرب شدند، به شکلی سریع در حال پیشروی به سمت مرکز استان مأرب هستند (جزئیات بیشتر).

در ماه گذشته (بهمن) با رسیدن نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به نزدیکی شهر مأرب و حزم مرکز استان الجوف، حزب الاصلاح و دولت مستعفی یمن بناچار به وساطت های محلی و منطقه ای روی آورده اند تا مانع پیشروی ارتش صنعاء شوند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 858

به "چهار شرط صنعاء برای موافقت با آتش بس در مأرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار شرط صنعاء برای موافقت با آتش بس در مأرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید