کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس رازی برای رده سنی 12 تا 18 سال

به گزارش تور آسیایی ارزان، دکتر محمد حسین فلاح مهرآبادی به خبرنگاران در خصوص آخرین شرایط واکسن کووپارس رازی گفت: ما فاز سوم کارآزمایی بالینی را با بیش از 23 هزار داوطلب به اتمام رساندیم و اول اسفند آخرین پیگیری ما از داوطلبان است.

کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس رازی برای رده سنی 12 تا 18 سال

سخنگوی مؤسسه تحقیقات و واکسن سازی رازی با بیان اینکه تا به امروز عارضه جدی بعد از تزریق دوز اول و استفاده از دوز استنشاقی دوز دوم نداشتیم، گفت: در مطالعه بعدی ما که دوز بوستر بود نیز با 600 داوطلب نتایج خوبی بدست آوردیم.

وی خاطر نشان کرد: مطالعات دوز بوستر هم که آخرین روز پیگیری از داوطلبان اول اسفند است به اتمام می رسد؛ به تازگی مجوز دوز بوستر این واکسن برای تمام واکسن های موجود در کشور دریافت شده است.

سخنگوی مؤسسه تحقیقات و واکسن سازی رازی تاکید کرد: اثربخشی دوز بوستر این واکسن، 15 روز بعد از تزریق است.

فلاح مهر آبادی با اشاره به مطالعه ای که در مرکز تحقیقات سرم و واکسن سازی رازی شده گفت: بر اساس این مطالعات، کووپارس رازی می تواند به عنوان بوستر دوز، 16 برابر تیتر آنتی بادی را در بین کسانی که انواع واکسن های سینوفارم، برکت، استرازنیکا، اسپوتینک را دریافت کردند افزایش می دهد.

وی اضافه نمود: در افرادی که دوز بوستر رازی را دریافت کرده اند نیز عارضه جدی مشاهده نشده است.

وی درباره امکان تزریق این واکسن در رده سنی 12-18 سال گفت: به تازگی مجوز کار آزمایی بالینی برای این رده سنی را از وزارت بهداشت اخذ کرده ایم.

به گفته سخنگوی مؤسسه تحقیقات و واکسن سازی رازی، قصد داریم تا خاتمه سال این کارآزمایی بالینی را با 210 داوطلب به خاتمه برسانیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2053

به "کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس رازی برای رده سنی 12 تا 18 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارآزمایی بالینی واکسن کووپارس رازی برای رده سنی 12 تا 18 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید