کانادا سفارت خود در اوکراین را تخلیه کرد

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران: دولت کانادا تصمیم گرفت تا سفارت خود در شهر کیف پایتخت اوکراین را تخلیه نموده و کارمندان سفارت به همراه خانواده های آنها را از این شهر خارج کند.

کانادا سفارت خود در اوکراین را تخلیه کرد

برای دریافت خدمات ویزای کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، یک دیپلمات وزارت خارجه کانادا تاکید نمود، با توجه به تحولات داخلی اوکراین دولت کانادا بر این باور است که ادامه حضور تعداد زیادی از کارمندان سفارت این کشور در کی یف به همراه خانواده های آنها در شرایط کنونی لزومی ندارد و از کارمندان سفارت خواسته است تا برای مدتی این شهر را ترک نمایند.

بر اساس این گزارش کانادا روز سه شنبه گذشته پس از تشدید خشونت های مرگبار و خونین در شهر کی یف سفارت خود را تعطیل نموده بود. سخنگوی وزارت خارجه کانادا نیز اظهار داشت: اتاوا به دقت تحولات اوکراین را زیرنظر دارد و اقدامات و تدابیر لازم را برای حفظ امنیت کارمندان سفارت خود در کی یف اتخاذ نموده است. وی اشاره ای به این مساله ننموده است که سفارت کانادا در کی یف تا چه زمانی تعطیل خواهد بود. کانادا به شهروندان این کشور نیز نسبت به سفر به شهر کی یف هشدار داده است.

تحولات اوکراین در شرایطی است که مقام های گارد مرزی این کشور به رئیس جمهور و وزیر کشور سابق اجازه خروج از کشور را نداده اند. یولیا تیموشنکو نخست وزیر سابق و رهبر مخالفان از زندان آزاد شده و آمادگی خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری اعلام نموده است. وی از مخالفان دولت یانوکویچ خواسته است تا همچنان به اعتراضات خود ادامه دهند.

1

منبع: تسنیم
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 186

به "کانادا سفارت خود در اوکراین را تخلیه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانادا سفارت خود در اوکراین را تخلیه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید