کرونا به صنعت گردشگری کدام کشور ها بیشترین خسارت را زد؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، به نقل از تراول دیلی نیوز، خسارت ناشی از همه گیری ویروس کرونا به حوزه اقتصادی کشور ها، منجر به خسارت 195 میلیارد دلاری صنعت گردشگری بین المللی از شیوع این ویروس شد. ما در این گزارش آنالیز می کنیم تأثیر همه گیری ویروس کرونا روی صنعت گردشگری سراسر دنیا، بیشترین خسارت اقتصادی را به کدام کشور ها زده است؟

کرونا به صنعت گردشگری کدام کشور ها بیشترین خسارت را زد؟

مسافرت و دنیاگردی تا اندازه زیادی تحت تأثیر ویروس کرونا نهاده شد و بسیاری از کشور ها به دلیل شیوع کرونا برای ماه ها راهی جز بستن مرز های خود به روی جهانگردان بین المللی نداشتند. در نتیجه اعمال این ممنوعیت های مسافرتی، تعدادی از خطوط هوایی و اپراتور های تور های مسافرتی مجبور شدند به تعطیلات طولانی مدت بروند.

صنعت جهانگردی در سال 2019 بالغ بر 8.9 تریلیون دلار به فراوری ناخالص داخلی دنیا یاری کرد. همه گیری ویروس کرونا و تأثیر اقتصادی آن بر این صنعت منجر به از دست رفتن درآمد 195 میلیون دلاری سراسر دنیا در چهارماهه اول سال 2020 شد.

صنعت جهانگردی در سال 2018، از 7.8 میلیون شغل در ایالات متحده آمریکا حمایت کرد و 2.8 درصد از فراوری ناخالص این کشور را به خود اختصاص داد؛ اما آمریکا در چهارماهه نخست امسال با بیشترین تعداد موارد ابتلا به کرونا، 31 میلیون دلار از درآمد صنعت جهانگردی اش را از دست داد و در صدر کشور های خسارت دیده از شیوع ویروس کرونا نهاده شد.

31 ایالت از 50 ایالت آمریکا در ماه های اول سال 2020 تعطیل شده بودند. در همان ماه ها مرز های ایالات متحده آمریکا به روی جهانگردانی که از منطقه شینگن، انگلیس و ایرلند به این کشور سفر می کردند، بسته شد.

کشور های اروپایی نیمی از 10 کشور خسارت دیده از همه گیری ویروس کرونا را تشکیل می دهند. نام کشور های اسپانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس در لیست کشور هایی که به دلیل همه گیری ویروس کرونا بیشترین درآمد صنعت جهانگردی را از دست دادند، دیده می گردد.

صنعت جهانگردی اسپانیا با کاهش 98 درصدی ورود جهانگردان بین المللی در ماه ژوئن، درآمدی بالغ بر 9.74 میلیون دلار را از دست داده است. درست زمانی که محدودیت های سفر کاهش پیدا کردند، افزایش موارد ابتلا به کووید 19 در اسپانیا باعث شد که انگلیس تا خاتمه ژوئیه محدودیت های سفر و هشدار های قرنطینه ای را برای افرادی که از اسپانیا به کشورشان برمی گردند، اعمال کند و این قانون جدید نشان می دهد که ضرر و زیان اسپانیا از همه گیری ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

فرانسه با بیش از 89 میلیون جهانگرد سالانه، پربازدیدترین کشور دنیا به حساب می آید؛ اما تأثیر ویروس کرونا روی صنعت جهانگردی آن، منجر به از دست رفتن درآمد 8.767 میلیون پوندی این کشور شده است.

کشور هایی که با توجه به خسارت صنعت جهانگردی از همه گیری ویروس کرونا، بیشترین درصد فراوری ناخالص داخلی را از دست داده اند:

جزایر تورکس و کایکوس از 23 مارس 2020 مرز های خود را به روی جهانگردان بستند و در مقایسه با سایر نقاط دنیا، بیشترین کاهش میزان فراوری ناخالص داخلی ناشی از تأثیر ویروس کرونا بر صنعت جهانگردی را تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران

منبع: گردشبان
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1208

به "کرونا به صنعت گردشگری کدام کشور ها بیشترین خسارت را زد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا به صنعت گردشگری کدام کشور ها بیشترین خسارت را زد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید