کرونا در اروپا؛ تعطیلی اماکن عمومی فرانسه و اعلام شرایط فوق العاده در اسپانیا

به گزارش تور آسیایی ارزان، فرانسه اماکن عمومی از قبیل رستوران ها و سینماها را بست. در این کشور 99 تن بر اثر بیماری کرونا جان باخته اند. در اسپانیا نیز شرایط فوق العاده اعلام شده است. در پایتخت آلمان رستوران ها و کافه ها بسته شدند.

کرونا در اروپا؛ تعطیلی اماکن عمومی فرانسه و اعلام شرایط فوق العاده در اسپانیا

با ما سفر کنید و با تور دور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از پایگاه دویچه وله، ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه خاطرنشان کرد برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا دستور داده است تا اماکن عمومی از نیمه شب شنبه بسته گردد.

ویروس کرونا در فرانسه از 3661 مورد در روز آدینه به 4499 مورد در روز شنبه (14 مارس) رسید.

نخست وزیر فرانسه هشدار داد که تعداد بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های این کشور افزایش پیدا نموده است. آمار فوت در نتیجه کرونا در فرانسه روز شنبه به 91 تن رسید و نسبت به یک روز پیش از آن 12 تن افزایش پیدا کرد.

فرانسه با جمعیت 63 میلیونی یکی از کشورهای پرجمعیت اروپایی است که اماکن عمومی آن برای گردشگران بسیار محبوب است. برج ایفل به عنوان یکی از مهم ترین نمادهای شهر پاریس، پایتخت فرانسه نیز تا اطلاع ثانوی به روی گردشگران بسته شده است.

تصمیم بسته شدن اماکن عمومی بنا به گفته مقامات این کشور، شامل رستوران ها، کلوب های شبانه، کافه ها و سینماها نیز می گردد. محدودیت های ایجاد شده در فرانسه شامل داروخانه ها، فروشگاه های مواد غذایی و پمپ بنزین ها نخواهد شد.

اتوبوس ها و قطارها به فعالیت خود ادامه خواهند داد، اما نخست وزیر فرانسه از شهروندان کشورش خواست تا از وسایل نقلیه به صورت محدود استفاده نمایند. به گفته نخست وزیر فرانسه، شهروندان تا آنجا که ممکن است دورکاری نمایند.

نخست وزیر فرانسه به شهروندان این کشور همچنین توصیه کرد که فقط برای خریدهای ضروری و یا دادن رای از منازل خود خارج شوند. در فرانسه روز یکشنبه (15 مارس) انتخابات محلی برگزار گردید.

اسپانیا شرایط فوق العاده خاطرنشان کرد

پدرو سانچز، نخست وزیراسپانیا هم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به مدت دو هفته در این کشور شرایط فوق العاده خاطرنشان کرد. با اعلام شرایط اضطراری در این کشور تردد عمومی در سراسر اسپانیا محدود شده است و این محدودیت ممکن است بعد از دو هفته نیز تمدید گردد.

آمار مرگ و میر در این کشور در نتیجه ابتلا به ویروس کرونا در روز آدینه از 190 تن گذشت. شمار مبتلایان به ویروس کرونا در روز آدینه گذشته به شش هزار و 250 تن رسیده بود.

ویروس کرونا مدت هاست به آلمان هم رسیده و نگرانی از آن در این کشور روز به روز بیشتر می گردد. تا به امروز در همه 16 ایالت آلمان موارد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است. بیشتر افراد مبتلا به این ویروس در ایالت های نوردراین وستفالن، بایرن و بادن-وورتمبرگ آلمان اقامت داشته اند.

در برلین، پایتخت آلمان هم رستوران ها، باشگاه های شبانه، کافه ها و کنسرت ها تعطیل اعلام شدند.

طبق اطلاعاتی که تا به امروز از گوشه و کنار دنیا جمع آوری شده قرنطینه و جداسازی مبتلایان به ویروس کرونا تا حدودی توانسته است جلوی گسترش و شیوع ویروس جدید را بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 881

به "کرونا در اروپا؛ تعطیلی اماکن عمومی فرانسه و اعلام شرایط فوق العاده در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا؛ تعطیلی اماکن عمومی فرانسه و اعلام شرایط فوق العاده در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید