گفت وگو نانسی پلوسی و الکاظمی درباره روابط آمریکا و عراق

به گزارش تور آسیایی ارزان، رییس مجلس نمایندگان آمریکا و نخست وزیر عراق امروز (شنبه) درباره روابط دو کشور در واشنگتن گفت وگو کردند.

گفت وگو نانسی پلوسی و الکاظمی درباره روابط آمریکا و عراق

خبرگزاری رسمی عراق (اینا) گزارش داد که در این دیدار نانسی پلوسی و مصطفی الکاظمی، گسترش روابط در بخش های امنیتی، اقتصادی، آموزشی و دیگر حوزه ها را بحث و گفت و گو کردند.

افزایش توانمندی نیروهای امنیتی عراق به نحوی که بتواند مرحله تازه ای از روابط بین دو کشور را آغاز کند و همچنین پرونده آوارگان و اقلیت ها از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدار بوده است.

مصطفی الکاظمی در این دیدار گفت: عراق کشوری دارای حاکمیت است و باید رابطه با عراق مبتنی بر این اصل باشد.

وی بر ضرورت ارتقا همکاری ها بین دو کشور به ویژه در بخش اقتصادی تاکید کرده است.

نخست وزیر عراق گفت: افق های همکاری میان بغداد و واشنگتن تنها محدود به بخش امنیتی و نظامی نیست بلکه حوزه های متعدد دیگر از جمله بازسازی عراق و ایجاد شراکت اقتصادی با آمریکا را نیز شامل می شود.

الکاظمی ادامه داد که گفت وگوی راهبردی که بین دو کشور در سفرش به واشنگتن انجام شد، منجر به تحقق چند دستاورد مهم شده که انتظار می رود دور جدیدی از روابط دو جانبه را ترسیم کند.

وی در باره پرونده آوارگان گفت که پرونده اقلیت ها و آوارگان بخش زیادی از توجه دولت را به خود معطوف کرده و دولت در بازگرداندن آوارگان به مناطق اصلی سکونت شان و حل مسائل موجود در خصوص اقلیت ها جدی است.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در این دیدار، از اقدام هایی که دولت عراق از زمان تصدی مصطفی الکاظمی در پست نخست وزیری داشته، ابراز خرسندی کرد و گفت: آمریکا از دولت عراق و رویکرد ملی آن حمایت می کند.

نانسی پلوسی ادامه داد که عراق کشوری مستقل و مهم در منطقه ای سخت است و در حمایت از استقلال دولت و توانمندسازی آن تلاش هایش در مبارزه با گروه تروریستی داعش، اجماع وجود دارد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1206

به "گفت وگو نانسی پلوسی و الکاظمی درباره روابط آمریکا و عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگو نانسی پلوسی و الکاظمی درباره روابط آمریکا و عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید