جشن ها و فستیوال های چین

به گزارش تور آسیایی ارزان، مردم چین به تاریخ 6000 هزار ساله شان بسیار افتخار میکنند و در کنار این تاریخ از سنت ها، جشن ها و اعیادشان هم به خوبی نگاه داری میکنند و به احترام نیاکانشان هر ساله جشن ها و رویدادهای مختلفی را برگزار میکنند که البته برایشان سودآور هم شده است زیرا تعدا زیادی از گردشگران سفرشان را با این رویدادهای هماهنگ میکنند تا در شادی مردم چین شریک باشند.

جشن ها و فستیوال های چین

چین، کشوری مدرن و صنعتی و در عین حال ریشه دار و کهن می باشد. در واقع مردم کشور چین، وابسته به آداب و رسوم دیرینه خود هستند و پایبند به برخی سنت ها از قبیل رویدادهای ملی چین می باشند و هر آن چه از نیاکانشان به یادگار مانده است را، تا به امروز حفظ نموده اند. وجود تعدد رویدادهای ملی چین نیز گواهی بر همین سنت دوستی و پایبندی به آن ها توسط چینی ها می‌باشد.

با مراجعه به تقویم چینی درمیابیم که بسیاری از جشن ها و رویدادهای ملی کشور چین و شهر پکن، ناشی از باورهای نیاکان چینیان بوده است که همچنان با شور و هیجانی عمیق، مورد توجه قرار گرفته و ارج نهاده می شود. در این بخش با تعدادی از مهم ترین رویدادهای ملی چین و جشن هایی که در شهر پکن برگزار می شود، آشنا خواهیم شد و به بررسی دلایل هر یک خواهیم پرداخت شما با این تقویم خواهید توانست بهترین زمان برای حضور در تور چین را انتخاب کنید..

جشن ملی چین مقارن با سال نو در این کشور

جشن ملی چین، یکی از مهم ترین رویدادهای ملی این کشور است و طولانی ترین تعطیلات را با خود به همراه می آورد. اکثر مردم چین در این تعطیلی به مسافرت می روند و تمامی هتل های موجود در شهرهای مختلف آن، رزرو شده می باشند پس برای اینکه در این زمان با تور چین سفر کنید باید چند ماه قبل اقدام به تهیه بلیط نمایید. جشن ملی چین همزمان با اولین روز از اولین ماه قمری اتفاق می افتد و به مدت یک هفته به طول می انجامد. لازم به ذکر است که وضعیت ترافیکی در بسیاری از شهرها از جمله پکن، عادی نبوده و ازدحام و شلوغی در جای جای شهرها به چشم می خورد.

گرامیداشت زادروز گوانیین

گوانیین، به عنوان خدای بخشش در کشور چین شناخته می شود و معابد بودایی بسیاری، دارای سمبل ها و نشانه های این ایزدبانو می باشند. مردم در روز تولد این خدای بودایی، به معابد بودایی موجود در شهرهای مختلف رفته و به شرکت در مراسم بودایی ها می پردازند. چه بسا گردشگرانی که هم زمان با این مراسم در پکن بوده، از تماشای آیین خاص اجرا شده در معابد لذت بسیار برده اند.

روز جاروکشی آرامگاه ها

از دیگر رویدادهای ملی چین که در روزی مشخص و در سراسر کشور برگزار می شود، می توان به روز جاروکشی آرامگاه ها اشاره کرد. در این روز که نزدیک به عید پاک و مقارن با 5 آپریل برگزار می شود، تمامی افراد به آرامگاه ها رفته و مزار نزدیکان و اقوامشان را تمیز می نمایند. در این روز چینی ها با گذاشتن دسته گل بر روی قبر عزیزانشان، یاد آن ها را گرامی می دارند و طبق آیین خاصی، پول باقی مانده از آن شخص را آتش می زنند.

جشنواره میانه فصل پاییز در چین

این جشنواره نیز، از جمله جشن هایی است که به صورت ملی و در سراسر کشور برگزار می شود. جشنواره میانه فصل پاییز چین، هر ساله در اواسط هشتمین ماه قمری برگزار می شود. در این روز چینی ها برای تماشای ماه به آسمان خیره می شوند و با خوردن کیک خوشمزه ای به نام یوئه بینگ و تفریح و سرگرمی، این رویداد ملی را در تمام شهرهای کشور چین جشن می گیرند.

برگزاری جشن فانوس چین

جشن فانوس چین به عنوان روزی تعطیل در تقویم رسمی ثبت نشده است، اما توسط تمام مردم چین به رسمیت شناخته می شود و به صورت بسیار شاد و رنگارنگ، در شهرهای مختلف برگزار می شود. جشن فانوس در میانه اولین ماه قمری برگزار می شود و کودکان با درست کردن و یا خریداری فانوس های کاغذی و گرفتن آن ها در دست، در کوچه و خیابان ها راه رفته و به تفریح و سرگرمی می پردازند.

انتشار: 15 اردیبهشت 1397 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 6

به "جشن ها و فستیوال های چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن ها و فستیوال های چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید