آشنایی با باکو آذربایجان

به گزارش تور آسیایی ارزان، بعد از برگزاری مسابقه یورویژن 2012 در شهر باکو آذربایجان این شهر به جهان بیشتر معرفی شد و پتانسیل های گردشگری آن بیش از گذشته آشکار شد با سرمایه گذاری روی این منطقه امروزه این شهر برای ایرانی ها هم جذاب است و هر ساله مسافرین فراوانی از این شهر دیدن مینمایند در ادامه به معرفی کوتاهی از جاذبه های باکو خواهیم پرداخت.

آشنایی با باکو آذربایجان

باکو پایخت افسانه ای و بزرگترین شهر کشور تاریخی آذربایجان است و همچنین، بزرگترین شهر در محدوده دریای خزر و منطقه قفقاز به شمار می رود. این شهر شبیه هیج جای دیگری در دنیا نیست. پایتخت آذربایجان یک میراث غنی و شگفت انگیز از شوروی را در دل خود جای داده است. برج های سر به فلک کشیده و یک مرکز باستانی زیبا در این شهر به چشم می خورند. ممکن است این ترکیب در کنار هم تضاد داشته باشند، اما سفر به باکو همیشه لذت بخش است.

چرا باید از باکو دیدن کنیم؟

جاذبه های گردشگری باکو کم نیست. از این رو دلایل بساری برای سفر به این شهر دوست داشتنی داریم:

مرکز تاریخی ثبت شده در یونسکو

قدمت پایتخت باستانی آذربایجان تقریبا به هزار سال پیش می رسد. باکو با دیوارهای تاریخی احاطه گشته و بر روی تونل های پر پیچ و خم استقرار یافته است. این شهر دارای چشم اندازها و بناهای تاریخی بی شمار است.

 سواحل خزر (The Caspian Coast)

شهر باکو در کنار سواحل دریای خزر واقع شده است.سفرهای دریایی در دل آبهای بزرگترین دریاچه جهان یکی از بهترین تفریحاتی است که می توانید در باکو تجربه کنید. سواحل بیلگه (Bilgəh) را از نزدیک ببینید و در امتداد ساحل زیبای باکو قدم بزنید.

در باکو موزه های زیادی برای بازدید وجود دارد.

در پایتخت آذربایجان موزه های زیادی وجود دارد. از جمله موزه فرش که اخیرا در این شهر بازگشایی شده است. موزه ملی تاریخ آذربایجان و موزه هنرهای مدرن که شامل آثار پیکاسو و دالی می شود.

از شبه جزیره آبشوران (Absheron Peninsula) دیدن کنید

مناطق داخلی کشور آذربایجان و به ویژه شهر باکو به راستی ارزش بازید کردن دارند. از معبد آتشگاه (Ateshgah Fire Temple) گرفته تا کوه سوزان (Yanar Dag) باکو.

کباب در حد جهانی

اگر کباب باز حرفه ای هستید، شهر باکو بهشت شما خواهد بود. دل و جگر و کباب های سلطان که در بین مردم بومی طرفداران زیادی دارد را امتحان کنید.

بهترین جاذبه های گردشگری در باکو

قصر شروانشاه؛ مروارید آذربایجان (Palace of the Shirvan Shahs)

قصر شروانشاه یک بنای تاریخی می باشد که مقیاس آن نفس گیر است. این قصر سنگی زیبا دارای یک حمام است. این کاخ زیبای بلند و باشکوه، یکی از نمادهای قدرتمند شروانشاهان قرن بیست و یکم است. این قصر مبهوت کننده اگر کمی با گرد و غبار پوشیده شود، از فاصله دور کاملا مشخص است.

برج دختر که با افسانه ها و اسرار احاطه شده است. (Maiden Tower)

برج دختر در کنار قصر شروانشاه واقع شده است. برج دختر یک میراث جهانی است که قدمت آن به قرن دوازده می رسد. اگر از پله های این برج تا آخرین طبقه بالا بروید، با منظره ای منحصر به فرد روبرو می شوید و گوشه های پنهان شهر برای شما نمایان می گردد. همچنین، منظره چشم نوازی از آبهای خلیج باکو پیش رو خواهید داشت. زمانیکه از تماشای چشم اندازهای زیبا لذت بردید، می توانید به موزه کوچک این برج بروید که نشان دهنده تکامل تاریخی این شهر می باشد.

میدان چشمه؛ قلب شهر باکو (Fountain Square)

چند فواره مختلف در محوطه اصلی میدان چشمه قرار گرفته اند. این محل دارای اثر آرام بخشی است و سریعا بر رو کسانی که در این محوطه جمع می شوند تاثیر می گذارد. میدان چشمه باکو مقر اجتماعات بزرگ، جشنواره های فرهنگی و رویدادهای مهم شهر است. خیابان های مدرن این منطقه و کوچه های سنگفرش شده، یک تجربه متمایز فرهنگی ایجاد می کند: شکوفایی و قدرت شوری، نفوذ مدیترانه، بقایای فارس و بالکان و درختان نخل عربی در این نقطه به چشم می خورد.

پارک ملی قبوستان (Gobustan National Park)

باکو با تاریخ، فرهنگ و زیبایی های طبیعی در هم آمیخته است. پارک ملی قبوستان یک میراث جهانی است و اهمیت تاریخی بالایی دارد. قدمت سنگ نگاره های حک شده بر روی سطوح سنگی به 100000 سال قبل از میلاد می رسد. بیش از 6000 علامت توسط تمدن های اولیه در این سنگ ها به جای مانده است. قدم زدن در میان این حفره ها و تپه های صخره ای، یک گردش هیجان انگیز محسوب می شود.

مرکز فرهنگی حیدر علیف (Haydar Aliyev Cultural Center)

این مرکز فرهنگی اخیرا توسط معمار بریتانیایی و عراقی زاها حدید (Zaha Hadid) طراحی شده است و یک جاذبه فرهنگی محبوب برای بازدیدکنندگان و مردم محلی به شمار می رود. این مرکز یک سالن، یک گالری و یک موزه دارد. شکل روان و سیال این مرکز نشانه ای از باکو است که به سرعت در حال نوسازی و پیشرفت می باشد.

هنگام سفر به باکو کجا اقامت کنیم؟

این شهر دارای گزینه های اقامتی زیادی است. هتل های لوکس و راحت، مثل هتل فیرمونت باکو (Fairmont Baku)، برج های شعله (Flame Towers) با استخر پنت هوس و هتل شراتون (Sheraton) که دسترسی خوبی به فرودگاه دارد.

پایتخت آذربایجان امروزه به محل تجمع مسافران خوش گذران تبدیل شده است. همچنین، نمایش های دیدنی و کنسرت های متنوع در این شهر برگزار می گردد که گردشگران ایرانی بسیاری را به این شهر افسانه ای جذب کرده است.

انتشار: 20 اسفند 1396 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1

به "آشنایی با باکو آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با باکو آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید