شروع کار شبکه تاکسیرانان دوستدار کتاب شیراز

به گزارش تور آسیایی ارزان، خبرنگاران/فارس به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری 30 دستگاه تاکسی در شیراز به شبکه دوستدار کتاب پیوسته و به کتابخانه سیار مجهز شدند.

شروع کار شبکه تاکسیرانان دوستدار کتاب شیراز

مدیر عامل سازمان حمل ونقل مسافر شهرداری شیراز آدینه 15 آذر در آیین شروع به کار شبکه تاکسیرانان دوستدار کتاب شیراز در سرانجامه مسافربری درون شهری ترمینال شهید کاراندیش، گفت: ترویج کتابخوانی از راه های مهم توسعه فرهنگ شهروندی است.

مسعود حسن شاهی با بیان اینکه تاکسیرانان با ارتباط گسترده ای که با عموم مردم دارند، می توانند نقش مهمی در این حوزه داشته باشند، اضافه نمود: بسیاری از شهروندان، بخش مهمی از اوقات خود را در وسایل حمل و نقل عمومی می گذرانند و کتابخوانی زمینه مناسبی را برای پر کردن اوقات فراغت آنها فراهم می سازد.

وی بر لزوم برنامه ریزی جدی در این عرصه تأکید و اضافه نمود: 30 اتوبوس درون شهری به منظور انتقال پیغام های شهروندی با استفاده از ابزارهای فرهنگی و هنری به مانیتور مجهز شده اند؛ همچنین امروز در 30 تاکسی به صورت آزمایشی با همکاری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز کتابخانه های سیار راه اندازی شد.

حسن شاهی ادامه داد: پس از دریافت بازخوردهای این طرح، تا سرانجام سال تعداد بیشتری از تاکسی ها به این کتابخانه های در گردش مجهز می شوند.

سرپرست اداره فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در معرفی این کتاب ها گفت: کتاب های این کتابخانه ها با مضامین مختلف و در حوزه های مختلف شعر، طنز، تربیتی و داستان کوتاه انتخاب شده اند تا شهروندان در سفرهای کوتاه مدت بتوانند از آنها استفاده نمایند.

حسن دهقان اضافه نمود: کتابخانه های تولیدشده از جنس روکش خودروها و با کیفیتی انتخاب شده اند که به راحتی در معرض دید مسافران قرار گیرند.

وی ادامه داد:در حال حاضر شبکه از 30 تاکسیران داوطلب ایجاد تشکیل شده است و در ادامه با دریافت بازخوردها و آنالیز های کارشناسانه، تاکسی های بیشتری به این طرح خواهند پیوست.

شبکه سازی اصناف طرح جدی شیراز برای پایتختی کتاب ایران است

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این مراسم شبکه تاکسیرانان دوستدار کتاب شیراز را یکی از طرح های جدی شیراز برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران مطرح کرد.

مهدی امیدبخش اعلام نمود: شهروند محوری در امور فرهنگی و ترویجی حرف اول و آخر را می زند و شیراز با شبکه سازی اقشار و صنوفِ دوستدار کتاب این امر را به واقعیت نزدیک نموده است.

در سرانجام این برنامه، کتابخانه سیار در 30 تاکسی نصب شده و تاکسیرانان با دریافت لوحی به شبکه تاکسیرانان دوستدار کتاب شیراز پیوستند.

پیش از این گروه ها و اصناف مختلف از جمله سالمندان، آتش نشانان، دانش آموزان، نابینایان، نامه رسانان، رستوران ها و کافه داران، و دیگر گروه ها نیز به وسیله معاونت فرهنگی شهرداری به این شبکه پیوسته اند.

طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران از سال 1393 شروع شد و تا کنون چهار دوره متوالی آن برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 593

به "شروع کار شبکه تاکسیرانان دوستدار کتاب شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع کار شبکه تاکسیرانان دوستدار کتاب شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید