آهنگساز فاینال فانتزی: تقلید از موسیقی فیلم های هالیوودی مانع از پیشرفت می گردد

به گزارش تور آسیایی ارزان، آهنگساز سری فاینال فانتزی، نوبوو اوئماتسو (Nobuo Uematsu)، به تازگی بیان نموده است که آهنگسازانی که شادمان هستند که از سبک موسیقی فیلم های پرفروش هالیوودی در موسیقی بازی های ویدیویی خود تقلید می نمایند، مانع از پیشرفت موسیقی در صنعت بازی های ویدیویی می شوند.

آهنگساز فاینال فانتزی: تقلید از موسیقی فیلم های هالیوودی مانع از پیشرفت می گردد

اوئماتسو که نیازی به گفتن ندارد، بعضی از نمادین ترین موسیقی های بازی تاریخ را در سری فاینال فانتزی ارائه نموده، اعلام نموده که صنعت بازی از موسیقی شبیه به موسیقی فیلم ها راضی شده و این خطر رسیدن به نقطه ای را دارد که در آن موسیقی در بازی ها پیشرفتی نخواهد داشت. این آهنگساز حرفه ای خاطرنشان می نماید که چگونه محدودیت های سخت افزاری در اوایل کار باعث خلاقیت او شده است. محدودیت های ابتدایی حافظه NES و SNES که مورد دوم محدود به استفاده از هشت صدا به طور همزمان بود و حتی زمان بارگذاری CD-ROM ها در اولین پلی استیشن روی رویکرد او برای آهنگسازی تاثیر گذاشت.

در مقام مقایسه قابلیت های توسعه یافته پلی استیشن 2 و پس از آن، دورانی را شروع کرد که منجر به آزمون و خطای اوئماتسو با ژانر های مختلف از راک تا جاز شد. اوئماتسو ضمن تأکید بر اینکه هنرمندان باید آزادی بیشتری در هنگام ایجاد موسیقی برای بازی های ویدیویی و کوشش برای فراوری چیزی نو داشته باشند گفت که این آزادی و تمایل به آزمایش است که منجر به رکود موسیقی شده است. در واقع از نظر او اگر آهنگسازان از دانش و تجربه خود برای خلاقیت و خلق چیزی نو استفاده نمایند، موسیقی بازی ها بهتر می گردد.

جای تعجب نیست که این آهنگساز فکر نمی نماید که استفاده از هوش مصنوعی برای از بین بردن حجم زیادی از آثار بی روح راهکار مناسبی است، زیرا ایجاد نوعی موسیقی که با بازیکنان ارتباط برقرار کند، نیازمند دسترسی به اعماق درون خود برای یافتن جنبه های منحصربه فرد و بیان آن ها است. در ادامه اوئماتسو به عنوان نمونه ای از آنچه موسیقی عالی، اصیل و ساخته دست بشر می تواند به آن دست پیدا کند، به دوران بازی های 8 بیتی اشاره نمود که در آن موسیقی نقش اکسیژن را برای بازی ایفا نموده، وزن احساسی را به ارمغان می آورد و غوطه ور شدن را آسان تر می کرد.

از اولین بازی در سال 1987 که موسیقی نمادین او برای اولین بار به وسیله خالق سری فاینال فانتزی یعنی هیرونوبو ساکاگوچی رد شد تا فاینال فانتزی 10 و بعلاوه از آن موقع یاری به ساخت موسیقی در بقیه سری ها، اوئماتسو اخیرا اعلام نموده است که او قدرت لازم را ندارد که دوباره تمام موسیقی های یک بازی ویدیویی را به طور کامل بسازد و در عوض کوشش های خود را روی پروژه های دیگر متمرکز خواهد نمود. آخرین بازی که او تمام موسیقی های یک بازی را توسعه داد، مربوط به بازی موبایلی Fantasian می گردد. البته او اخیرا موسیقی No Promises to Keep را برای Final Fantasy 7 Rebirth نوشته است.

منبع: Rock Paper Shotgun

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 اسفند 1402 بروزرسانی: 28 اسفند 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4346

به "آهنگساز فاینال فانتزی: تقلید از موسیقی فیلم های هالیوودی مانع از پیشرفت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آهنگساز فاینال فانتزی: تقلید از موسیقی فیلم های هالیوودی مانع از پیشرفت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید