آواتر 12 کانورتیبل؛ شاهکار تازه طراح ایرانی، عکس

به گزارش تور آسیایی ارزان، آواتر 12 یکی از زیباترین خودروهایی است که تا به امروز دیده ایم. به تازگی تصاویری مجذوب کننده از آواتر 12 کانورتیبل منتشر شده و تحسین مخاطبان را برانگیخته است و شاید جالب باشد که بدانید طراح آن یک ایرانی است.

آواتر 12 کانورتیبل؛ شاهکار تازه طراح ایرانی، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، برند آواتر متعلق به چانگان که همگی آن را با مدیر طراحی اش، نادر فقیه زاده می شناسیم تصاویری از نسخه روباز آواتر 12 را منتشر نموده است. در این تصاویر نسخه کانورتیبل از محصول چهاردر چانگان را می بینیم که مجذوب کنندهیت های زیادی دارد. همان طور که می دانید بیشتر خودروهای کانورتیبل، دو در هستند و به ندرت شاهد فراوری خودروهایی از این دست با چهار در بوده ایم.

بر اساس گزارش پدال، البته آواتر 12 کانورتیبل از طراحی کاملاً غیرعادی سود می برد و همین امر باعث شده نسخه روباز خودرو نیز مجذوب کننده به نظر برسد. تصاویر موردبحث به وسیله هوش مصنوعی فراوری شده اند و ظاهراً همگی مشابه هم نیستند چراکه در بعضی از آن ها شاهد پشت سری صندلی های عقب و پوشش سقف هستیم درحالی که در بعضی تصاویر دیگر این موارد دیده نمی شوند. شاید هم این تصاویر شوخی روز اول آوریل چینی ها با دوستداران برند آواتر هستند.

باید گفت کانورتیبل ها در چین محبوبیت ندارند و یکی از اولین کوشش ها برای چنین محصولاتی به بی وای دی مربوط می گردد که خودروی S8 را با طراحی برگرفته از مرسدس بنز CLK و رنو مگان CC فراوری کرد. فروش این خودرو به حدی بد بود که چینی ها تنها به مدت یک سال آن را عرضه کردند و مقدار فروش نیز در کل به 103 دستگاه رسید. البته برند ام جی امیدواری زیادی در این زمینه دارد و می خواهد با خودروی سایبرستر به فروش مطلوبی دست یابد.

برند آواتر نیز حاصل جوینت ونچر چانگان و نیو است اما پس از کنار کشیدن نیو از این همکاری به خاطر مسائل مالی، برند CATL که فراوری کننده باتری است وارد میدان شد. در حال حاضر چانگان 41 درصد، CATL حدود 14 درصد، چونگ کینگ چنگان 11 درصد و بعضی گروه های سرمایه گذاری نیز مابقی سهام این برند را در اختیار دارند. هواوی نیز اگرچه سهامدار آواتر نیست اما بخش اعظم تکنولوژی های آن از جمله سیستم عامل هارمونی OS و سیستم های یاری راننده پیشرفته را تأمین می نماید.

آواتر 12 دومین خودروی برند موردبحث پس از شاسی بلند 11 محسوب می گردد. این خودرو سال قبل به صورت سدان در نمایشگاه مونیخ آلمان رونمایی شد و اولین نمونه های آن از چندی پیش راهی بازار شده اند. آواتر 12 فعلاً به صورت برقی عرضه می گردد اما در آینده نسخه دیگری از آن با پیشرانه درون سوز افزایش دهنده شعاع حرکتی فراوری خواهد شد.

227323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 فروردین 1403 بروزرسانی: 16 فروردین 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 4708

به "آواتر 12 کانورتیبل؛ شاهکار تازه طراح ایرانی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آواتر 12 کانورتیبل؛ شاهکار تازه طراح ایرانی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید