آیا بازسازی پوست با کرم امکان پذیر است؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، پوست در طول زندگی ما و به روشی کاملا طبیعی بازسازی می گردد. بااین حال، سن، استرس و عوامل محیط می توانند این فرایند را کند نمایند. برای بازسازی پوست می توانید از کرم های مختلف بهره ببرید. در این مقاله، روش بازسازی پوست با کرم را می خوانید. به این ترتیب، یاد می گیرید که از فرایند بازسازی سلولی پوست خود حمایت کنید و در عین حال، سد محافظتی پوست تان تقویت گردد.

آیا بازسازی پوست با کرم امکان پذیر است؟

منظور از بازسازی پوست چیست؟

پوست یک اندام سطحی است که بدن ما را از دنیای بیرون جدا می نماید. کارهای متعددی از جمله محافظت در برابر اشعه ماوراءبنفش، دفع میکروب های مضر و برطرف کم آبی بدن از جمله وظایف پوست است. پوست ما از چند لایه تشکیل شده که عبارت اند از:

  • اپیدرم؛
  • درم؛
  • بافت زیرپوستی.

رگ های خونی، بافت های عصبی، مو، ناخن و گیرنده های محرک های لمسی و حرارتی در این لایه ها تعبیه شده اند.

سلول های پوست قادر به تقسیم شدن و در نتیجه، تتازه خود در طول حیات هستند. به طور میانه، کل فرایند بازسازی پوست 28 روز طول می کشد. سلول های پایه تازه در پایین ترین لایه اپیدرم تشکیل شده و به تدریج به لایه های بالایی منتقل می شوند. روی سطح، سلول های پوستی به آرامی آغاز به خشک شدن و کراتینه شدن می نمایند. در نتیجه، یک لایه محافظ تشکیل می گردد که روزانه بیشتر سلول های آن می ریزند. روند بازسازی پوست با افزایش سن کند می گردد. به علاوه، تأمین رطوبت لازم برای پوست نیز با افزایش سن کاهش می یابد.

https://www.digikala.com/search/category-sunscreen-cream/?sort=7

چگونه می توان به بازسازی طبیعی پوست یاری کرد؟

پوست، مو و ناخن های شما برای بازسازی مداوم به مواد مختلفی احتیاج دارند که به وسیله رژیم غذایی دریافت می کنید. این مواد عبارت اند از:

  • پروویتامین A (بتا کاروتن)؛
  • ویتامین B2 (ریبوفلاوین)؛
  • ویتامین سی؛
  • عناصر کم یاب سیلیکون، سلنیوم، روی و بیوتین؛
  • اسیدهای چرب امگا 3؛
  • آب.

سبک زندگی سالم همراه با خواب کافی، ورزش در هوای تازه و دوری از آلاینده ها نیز باعث بازسازی طبیعی بدن و در نهایت پوست شما می گردد. بازسازی پوست نه تنها با رژیم غذایی و سبک زندگی قابل تحریک است، بلکه مواد فعالی که روی سطح خارجی بدن به کار می روند هم می توانند در این امر نقش داشته باشند. این مواد فعال با هم در محصولات مراقبت پوست مانند کرم و ژل ترمیم نماینده صورت به کار می روند تا جذب بهینه و تأثیر بیشتر مواد مغذی را تضمین نمایند.

کرم بازسازی پوست صورت

کرم ها برترین محصولات مراقبتی هستند که فرایند بازسازی پوست شما را بهبود می بخشند و به آن سرعت می دهند. از سویی دیگر، عامل مهم برای مراقبت بهینه از بازسازی پوست و عملکرد آن تأمین رطوبت مناسب است. برای تأمین آب مورد احتیاج پوست می توان تا حدی به نوشیدن آب کافی اکتفا کرد. در کنار این روش، می توانید از یک مرطوب نماینده با کیفیت بالا بهره ببرید. به این ترتیب، هم از پوست شما محافظت می گردد و هم توانایی طبیعی پوست برای ذخیره این رطوبت افزایش می یابد.

ترکیباتی که باید برای پیدا کردن برترین کرم بازسازی نماینده پوست صورت در پی آن ها باشید، عبارت اند از:

  • اسید هیالورونیک؛
  • رتینول؛
  • ویتامین سی؛
  • سرامیدها؛
  • عصاره جلبک و علف دریایی؛
  • لایف پلانکتون؛
  • پرو زایلان.

در ادامه، نحوه عملکرد هر یک از این ترکیبات و چگونگی بهبود بازسازی پوست با کرم های حاوی این ترکیبات را می خوانید.

هیالورونیک اسید بهبود آب رسانی پوست

اسید هیالورونیک ماده ای است که به طور طبیعی در بدن فراوری می گردد و وظایف مهمی را در بافت های همبند، پوست و مفاصل بر عهده دارد. این ماده طبیعی می تواند رطوبت اندام های مختلف را حفظ کند و خاصیت ارتجاعی و مقاومت در برابر فشار در پوست را بهبود ببخشد. تحقیقات پژوهشگران نشان داده که اگر اسید هیالورونیک روی سطح خارجی بدن یا همان پوست به کار رود، می تواند به بهبود زخم و در نتیجه، بازسازی پوست سالم و بعلاوه بهبود آب رسانی و حفظ رطوبت پوست یاری کند. علاوه براین، دانشمندان معتقدند که اسید هیالورونیک دارای قابلیت های محافظتی در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش است. همین ویژگی هم باعث می گردد که این ماده طبیعی به یک ماده ضد پیری محبوب تبدیل گردد. هیالوررونیک اسید یکی از ترکیبات اصلی در کرم های بازسازی نماینده پوست از جمله کرم بازسازی پوست هیدرودرم است.

ویتامین ضد پیری: رتینول

رتینول یا ویتامین A یک ویتامین محلول در چربی است که بدن قادر به فراوری آن نیست. این ویتامین باید به وسیله غذا جذب بدن گردد یا می توان آن را به وسیله مصرف خارجی روی پوست مانند کرم رتینول به دست آورد. برای بازسازی پوست و فرایندهای متابولیکی مختلف به رتینول احتیاج داریم. رتینول یا ویتامین A به عنوان یک آنتی اکسیدان، از آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می نماید. به علاوه، می تواند به ترمیم DNA و عادی سازی عملکرد پوست یاری کند. وظیفه مهم تر و خاص تر این ویتامین پرفایده سنتز کلاژن و بازسازی لایه های بیرونی پوست است. بنابراین، برای بازسازی پوست با کرم باید ترکیبات آن را آنالیز کنید و در میان آن ها در پی رتینول به عنوان یکی از ترکیبات اصلی باشید.

آنتی اکسیدانی به نام ویتامین سی

ویتامین سی یک ویتامین محلول در آب و یک آنتی اکسیدان مهم است که از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می نماید. اگر این ویتامین به صورت خارجی استفاده گردد، می تواند بافت پوست را بهبود بخشد و تشکیل کلاژن در آن را تحریک کند. تخریب کلاژن و الاستین از جمله اتفاقاتی هستند که با افزایش سن رخ می دهند. برای جلوگیری از چنین اتفاقی و تحریک فرایند بازسازی پوست می توان از ویتامین سی یاری گرفت. در نتیجه، یکی از ترکیبات هر کرم بازسازی نماینده پوست صورت خوبی این آنتی اکسیدان است.

سرامیدها: سپر محافظ شما

نقش اصلی سرامیدها در بدن محافظت از پوست و ساختار داخلی غشای سلولی در سراسر بدن است. آن ها به گروه لیپیدها (چربی ها) تعلق دارند. سرامیدها سد محافظ پوستی را تقویت می نمایند و باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می شوند. تقویت سد محافظ پوست، احتمال از دست دادن رطوبت پوست را کاهش می دهد. این اتفاق به نوبه خود باعث کاهش چین و چروک پوست می گردد و به شما یاری می نماید تا ظاهری جوان تر و شاداب تر و پوستی صاف و درخشان داشته باشید.

عصاره جلبک و علف دریایی

جلبک ها و علف های دریایی از دریایی سرچشمه می گیرند. این موجودات در دریا طیف گسترده ای از مواد مغذی و معدنی را جذب می نمایند. جلبک ها و علف های دریایی این مواد مغذی را ذخیره می نمایند. اگر آن ها را روی پوست خود بگذارید، می توانند مواد مغذی و معدنی که جذب نموده اند را آزاد نمایند. این مواد مغذی شامل موادی مانند ید، روی، سلنیوم، نیاسینامید و ویتامین های سی، آ و ای می شوند. تحقیقات دانشمندان نشان داده که همه این مواد فعال بر توانایی بازسازی پوست اثری مثبت دارند. این مواد مغذی می توانند به بهبود زخم، تقویت آب رسانی، تقویت غشای سلولی یا محافظت از پوست شما در برابر اثرات مضر اشعه ماوراء بنفش نور خورشید یاری نمایند.

بنابراین، اگر به بازسازی پوست صورت با کرم فکر می کنید، برچسب و ترکیبات آن را با دقت مطالعه کنید. در صورتی که در میان این ترکیبات نام هایی مانند عصاره جلبک دریایی را مشاهده کردید، مطمئن باشید که کرم مورد نظر یکی از برترین کرم ها برای بازسازی پوست صورت شما است.

لایف پلانکتون هایی که پوست را به شدت بازسازی می نمایند

لایف پلانکتون الکسیر بایوترم یک ماده فعال طبیعی است. این ماده شامل میکروارگانیسمی می گردد که در اصل در چشمه های آب گرم یافت می گردد. از این ماده برای فراوری محصولات مراقبتی بازسازی نماینده پوست استفاده می نمایند. تحقیقات پژوهشگران ثابت نموده که این مجموعه فعال، بازسازی و نوسازی سلولی پوست را تحریک می نماید. در نتیجه، باعث بهبود ساختار پوست می گردد. علاوه براین، عصاره پلانکتون حرارتی به تسکین پوست حساس یاری می نماید و برای انواع پوست هم عالی است.

پرو زایلان با خاصیت ضد پیری

پرو زایلان یک ماده آرایشی است که از زایلور تشکیل می گردد. زایلور نوعی قند است که چوب راش به دست می آید و منشأ طبیعی دارد. این ماده فعال در محصولات مراقبت از پوست برای مردان نیز به کار می رود. لوازم آرایشی بهداشتی حاوی پرو زایلان فرایندهای سنتز مهمی را در پوست تقویت می نمایند و باعث تقویت پیوند میان اپیدرم و سلول های درم پوست می شوند. نتیجه این تقویت بهبود خاصیت ارتجاعی پوست شما است. توانایی پوست برای حفظ رطوبت نیز به وسیله این ماده فعال افزایش می یابد.

نکاتی برای بازسازی پوست

پوست اندامی است که سراسر بدن ما را فرا می گیرد. این اندام با احساسات، شخصیت و هویت ما ارتباط دارد. روشی که ما برای مراقبت از پوست خود به کار می بریم، به همه نشان می دهد که ما درباره خودمان چگونه فکر می کنیم. برای اینکه به پوست خود عشقی که شایسته آن است را بدهید، باید 6 نکته مهم را سرلوحه روتین مراقبت از پوست خود قرار بدهید. این نکات عبارت اند از:

  • یک محصول پاک نماینده برای پوست خود انتخاب کنید. این محصول باید بر اساس نوع پوست شما انتخاب گردد. اگر پوست خشک یا حساسی دارید، از پاک نماینده های مبتنی بر کرم بهره ببرید. در صورتی که پوست تان چرب یا مستعد آکنه است هم از محصولات پاک نماینده مانند صابون پاک سازی بهره ببرید. برای کسانی که آکنه دارند، محصولاتی حاوی بنزوئیل پراکسید یا سالیسیلیک اسید مناسب تر هستند.
  • از مرطوب نماینده ها بهره ببرید. در پی مرطوب نماینده ای باشید که متناسب با نوع پوست شما است. یک مرطوب نماینده سبک تر یا مرطوب نماینده مبتنی بر ژل برای پوست های چرب بهتر است و مرطوب نماینده ای غلیظ تر به صورت کرم هم برای پوست های خشک یا پیرتر برترین گزینه خواهد بود.
  • روتین پوستی ضد پیری داشته باشید. کارشناسان توصیه می نمایند که صبح ها از سرم های ویتامین سی روزانه بهره ببرید و شب ها یک کرم بازسازی پوست دست و صورت حاوی رتینول به کار ببرید.
  • کرم ضد آفتاب بزنید. استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب چه در داخل و چه در خارج از خانه امری لازم است. از یک کرم ضد آفتاب که SPF آن 30 یا بالاتر است بهره ببرید. به کار بردن کرم ضد آفتاب برای آرایش صورت یک امتیاز است اما به تنهایی کافی نیست. باید این کرم هم زمان با کرم ها و سایر محصولات مراقبتی به کار رود.
  • معاینه پزشکی را نباید فراموش کنید. تحقیقات نشان داده که از هر چهار نفر یک نفر تا سن 67 سالگی به سرطان پوست مبتلا می گردد. حتی کسانی که در سنین 20 و 30 به این سرطان مبتلا می شوند هم باید معاینه شوند. پزشک متخصص باید آنالیز کند که این افراد در معرض نور آفتاب قرار گرفته اند یا نه، از سولاریوم استفاده نموده اند یا نه یا اینکه معمولا از کرم ضد آفتاب استفاده می نموده اند یانه چون همین موارد احتمال ابتلای افراد به سرطان پوست را افزایش می دهند.
  • مشاور زیبایی داشته باشید. اگر درباره فرایند بازسازی پوست یا انتخاب برترین کرم بازسازی پوست سؤالی دارید، بهتر است که آن را از یک پزشک متخصص پوست و مو بپرسید. او می تواند به شما در انتخاب برترین کرم بازسازی پوست یاری کند و یک روتین پوستی متناسب با شرایط پوست شما تنظیم کند. استفاده از محصولات مناسب برای نوع پوست شما اهمیت دارد اما ترتیب استفاده از این محصولات و میزان مصرف آن ها نیز مهم است. پزشک متخصص پوست و مو می تواند مشاور زیبایی شما باشد و این موارد را به شما آموزش دهد.

سن مناسب برای آغاز بازسازی پوست با کرم

توجه به سن مناسب برای آغاز فرایند بازسازی پوست با کرم به میزان انتخاب برترین کرم اهمیت دارد. شما می توانید استفاده از محصولات پوستی ضد پیری و کرم بازسازی پوست را از سن 25 سالگی آغاز کنید. اگر پوست شما سالم و به میزان کافی مرطوب است، احتیاجی نیست که برای آغاز این فرایند عجله کنید.

در صورتی که علائمی مانند اولین چین و چروک روی پوست، خشکی پوست یا حساس شدن پوست را مشاهده می کنید، می توانید روتین مناسب پوست خود را آغاز کنید. برای این کار باید روش های مختلف برای بازسازی پوست را در کنار مصرف کرم های بازسازی نماینده پوست به کار ببرید. به این ترتیب، بازسازی پوست صورت و دست شما تحریک می گردد، پوست لطیف تری دارید و چهره شما بهبود می یابد. برای بازسازی پوست با کرم هیچ محدودیت سنی وجود ندارد. بنابراین، می توانید از این کرم ها در سنین بالاتر هم بهره ببرید.

کلام آخر

بازسازی پوست با کرم مناسب به شما یاری می نماید تا پوست خود را به خوبی آب رسانی و تقویت کنید. با استفاده از محصولات مراقبتی پوست که حاوی اسید هیالورونیک، رتینول، ویتامین سی، سرامیدها، عصاره جلبک و علف دریایی، لایف پلانکتون و پرو زایلان هستند به بازسازی بهتر پوست خود یاری می کنید. این ترکیبات به شما یاری می نمایند تا درخشندگی، شادابی و یکنواختی پوست خود را برای مدتی طولانی حفظ کنید.

بنابراین، موقع خرید کرم های بازسازی نماینده پوست پیش از آنکه به نام این کرم ها توجه کنید، ترکیبات آن ها را بخوانید. در صورتی که در میان ترکیبات این کرم ها نام این مواد مغذی را مشاهده کردید، می توانید سراغ عوامل دیگر برای انتخاب از جمله برند کرم یا تجربه سایرین از مصرف این کرم بروید.

منبع: int.biotherm

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1403 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 5077

به "آیا بازسازی پوست با کرم امکان پذیر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا بازسازی پوست با کرم امکان پذیر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید