آیا خوردن میوه بعد از غذا خوب است؟

به گزارش تور آسیایی ارزان، شما باید قوانین خیلی زیادی را در خصوص این که چه موقع و چگونه میوه بخوریم شنیده باشید. به جای برطرف ابهامات شما، آنها بیشتر فقط شما را گیج نموده اند چون آنها در طبیعت نسبتاً متناقض هستند. آیا واقعاً قوانینی برای خوردن میوه جات

آیا خوردن میوه بعد از غذا خوب است؟

مترجم: حمید وثیق زاده انصاری

منبع:راسخون

شما باید قوانین خیلی زیادی را در خصوص این که چه موقع و چگونه میوه بخوریم شنیده باشید. به جای برطرف ابهامات شما، آنها بیشتر فقط شما را گیج نموده اند چون آنها در طبیعت نسبتاً متناقض هستند. آیا واقعاً قوانینی برای خوردن میوه جات وجود دارند؟ بیایید حقیقت را در این مقاله بیابیم.

میوه جات احتمالاً چند کاره ترین غذاها هستند. آنها می توانند جایگزین میان وعده ها شوند. آنها می توانند به اسم دسر و یا قبل از غذا به شکل طبیعی شان و یا مخلوط شده با شیر و کاستر (سالاد میوه) با کرم هم زده شده، خوابانده شده در شکلات همچون دسر میوه و خیلی چیزهای دیگر خورده شوند. بیشتر ما احتمالاً میوه ها را به شکل تمام ترکیب های گفته شده در بالا مصرف می کنیم. هیچ یک از این ترکیبات تأثیرات جدی و یا تهدید نماینده بر زندگی ما ندارند، مگر نه؟ اما ممکن است شما متوجه نبودید و یا توجه ننموده باشید و بعضی ناراحتی ها را بعد از امتحان هر یک از این ترکیب ها با هم، تجربه نموده باشید؟ چیز خیلی جدی نیست، فقط بعضی ناراحتی ها؟ یا یک شکم ناراحت؟ مسائل نفخ؟ اگر چه هیچ قوانین سخت و سریعی برای خوردن میوه ها وجود ندارند اما بعضی چیزها وجود دارند که سزاوار بعضی افکار از جانب ما هستند. بندهای آورده شده در زیر چنین نکاتی را برای شما پر رنگ تر نموده است.

خوردن میوه جات - چگونه و چه موقع :

چگونه :

برای ارزیابی این سوال که دقیقاً چگونه باید میوه بخوریم، ما ابتدا باید ترکیب میوه های متعدد را درک کنیم. منظور ما از این جمله این نیست که گرفتار جزئیات تکنیکی و فنی شوید و فقط منظور این است که آنها را بهتر بشناسید: چه میوه طبیعتاً خیلی اسیدی باشد مثل میوه های اسیدی (لیموها، پرتقال ها و غیره)

چه آنها فیبر خیلی زیادی داشته باشند (به طور ساده میوه هایی که با پوست خورده می شوند مثل سیب ها، انگورها و میوه های دیگری مثل انارها، پرتقال ها و غیره)

چه آنها میزان آب خیلی زیادی داشته باشند (تمام انواع خربزه ها)

چه آنها میوه های مغزدار باشند (موزها، میوه های دسر و غیره)

بسته به طبیعت چنین میوه هایی، بهتر است که آنها را در ترکیب های معین، در زمان های ویژه و یا به تنهایی بخورید.

همواره بهتر است که هر میوه ای را به تنهایی بخورید و از ترکیب کردن میوه ها اجتناب کنید. این به این معنی است، اگر شما می خواهید بیش از یک میوه در یک زمان بخورید، آن کاملاً خوب است اما سعی کنید به یک نوع وفادار بمانید و از ترکیب میوه مغزدار و یا میوه شیرین با میوه اسیدی اجتناب کنید. هم چنین، بهتر است که برای وعده غذایی خود برنامه ریزی بکنید در نتیجه میوه هایی که شما مصرف می کنید با هم مخلوط نمی شوند؛ برای مثال خوردن ماست و سپس میوه اسیدی. چنین ترکیب هایی برای شکم خیلی خوب نیستند و می توانند موجب ناراحتی شکم و رودل شوند.

یک واقعیت جالب این است که فیبرها به حرکت غذاها در شکم ما یاری می نمایند. این دلیل این است که ما چیزهایی مثل این می شنویم غذاهای فیبردار به هضم غذا یاری می نمایند و چیزهای دیگری مثل این. آنها به حرکت غذاها یاری می نمایند در نتیجه همواره خوردن میوه های غنی از فیبر قبل از وعده غذایی خوب است و آنها به هضم غذا یاری می نمایند. این به این معنی نیست که خوردن میوه ها بعد از غذا خوب نیست. هیچ چیز اشتباهی تا وقتی که شما ناراحتی را تجربه ننموده باشید وجود ندارد. اما اگر شما می خواهید بعد از غذای خود میوه بخورید، به خاطر داشته باشید که حداقل فاصله زمانی یک ساعت بین غذا و میوه باشد. این به این دلیل است که بعضی میوه ها به خوبی با سبزیجات ترکیب نمی شوند و این احتمال وجود دارد که شما دچار نفخ شکم، یا رودل و یا شکم درد شوید.

چه زمانی :

رسیدیم به پرسش چه موقع. اگرچه، چیز اشتباهی در خصوص خوردن میوه ها بعد از غذا وجود ندارد، اما خوردن میوه ها قبل از غذا ترجیح داده می گردد. دلیل خوبی برای این وجود دارد. میوه ها شامل قند هستند که به طبیعی ترین شکل خود وجود دارند و به شکل های ساده برای جذب و هضم شدن تجزیه نمی شوند. هم چنین بیشتر میوه ها تقریباً شامل 90 % تا 95 % آب هستند. در نتیجه به طور سخت به 15 تا 25 دقیقه برای هضم خود احتیاج دارند. بنابراین، اگر بعد از غذا خورده شوند، میوه ها باید منتظر نوبت خود برای هضم شدن بمانند که تقریباً غیر لازم است. این حالت هم چنین باعث می گردد که شما احساس بکنید شکم تان پر است. اگر آنها را قبل از غذا بخورید و بعد از 15 تا 20 دقیقه غذای خود را بخورید، میوه ها هضم شده اند و منتظر نوبت خود برای هضم شدن نخواهند بود. به همین سادگی.

چیز دیگری که باید به هنگام خوردن میوه ها در فکر خود داشته باشید این است که اگر فردی دیابت دارد، خوردن بعضی میوه ها که میزان قند بالایی دارند باعث می گردد که سطح قند خون بالا برود به خصوص اگر چیز دیگری برای متعادل کردن آن وجود نداشته باشد. در چنین مواردی همواره بهتر است که میوه هایی با میزان کمی کربو هیدرات و یا پروتئین را ترکیب کنید.

این افسانه وجود دارد که اگر بعد از غذا میوه ها خورده شوند میوه ها در شکم می مانند و فاسد می شوند و سم آزاد می نمایند، اما چنین چیزی اصلاً حقیقت ندارد! آنچه اتفاق می افتد این است که قندها تخمیر می شوند و گاز آزاد می نمایند که در مقابل باعث می شوند که شکم شما باد کند. این بدترین چیزی است که می تواند اتفاق بیفتد. میوه ها به هیچ صورتی برای سیستم بدن ما سمی نیستند مگر این که شما به دلیل بعضی دلایل نسبت به میوه ویژه ای حساسیت داشته باشید.

میوه ها منافع سلامتی فراوانی دارند و هم چنین آنها منبع عالی آنتی اکسیدان ها، فلاوونوئیدها، ویتامین ها، مواد معدنی، کاروتنوئیدها، فیبرها و غیره هستند. آنها به هضم یاری می نمایند و خودشان هم به آسانی قابل هضم هستند. اگر چه کاملاً خوب است که هر وقت دلتان خواست میوه بخورید اما خوردن آنها قبل از غذایتان ترجیح داده می گردد. در همین زمان، حتی اگر شما خواستید آنها را در دسر میل کنید، فقط به خاطر داشته باشید که نیم ساعت فاصله بدهید، در این صورت هیچ مسئله ای رخ نخواهد داد! تنها تفاوت این است که اگر شما میوه را قبل از غذا بخورید می توانید حداکثر مواد مغذی و منافع را از آن به دست آورید.

منبع: راسخون
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 1849

به "آیا خوردن میوه بعد از غذا خوب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا خوردن میوه بعد از غذا خوب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید