آیفون 17 و 17 پلاس با قابلیت نمایشگر همواره روشن عرضه می شوند

به گزارش تور آسیایی ارزان، در سری تازه آیفون که قرار است سال 2025 عرضه گردد، مدل های استاندارد آیفون 17 و 17 پلاس به پنل های نمایشگر OLED با فناوری بک لایت کم مصرف مجهز خواهند شد. این ارتقا باعث می گردد تا برای نخستین بار، ویژگی ProMotion به مدل های استاندارد آیفون اضافه گردد.

آیفون 17 و 17 پلاس با قابلیت نمایشگر همواره روشن عرضه می شوند

در حال حاضر، مدل های استاندارد آیفون 15 و 15 پلاس از پنل های LTPS استفاده می نمایند، در حالی که مدل های پروی این سری به پنل های LTPO مجهز شده اند. پنل های LTPO از فناوری ProMotion پشتیبانی می نمایند که به نمایشگر اجازه می دهد تا نرخ تازه سازی را برای اسکرول روان تر و نمایش بهتر محتوای ویدیویی تا 120 هرتز افزایش دهد. بعلاوه ProMotion این امکان را فراهم می نماید تا نرخ تازه سازی را برای صرفه جویی در مصرف انرژی تا 1 هرتز پایین بیاورد. به همین علت است که نمایشگر مدل های پروی آیفون 15 از قابلیت نمایشگر همواره روشن پشتیبانی می نماید که حتی در زمان قفل بودن دستگاه، ساعت، ویجت ها، نوتیفیکیشن ها و تصویر پس زمینه لاک اسکرین را نمایش می دهد.

انتظار می رود اپل برای حفظ تمایز بین مدل های استاندارد و پرو، همچنان از پنل های کم مصرف تر LTPS در آیفون های 16 و 16 پلاس که سال جاری عرضه خواهند شد، استفاده کند. این بدان معناست که سری آیفون 2025 اولین نسل از آیفون خواهد بود که از فناوری ProMotion و نمایشگرهای همواره روشن در تمامی مدل ها بهره مند می گردد.

بر اساس گزارش وب سایت The Elec، شرکت چینی BOE امیدوار است تا پنل های LTPO مورد احتیاج برای سری آیفون 17 را برای اپل تأمین کند، اما همچنان تردیدهایی در خصوص توانایی این شرکت برای رسیدن به ظرفیت فراوری موردنظر و رعایت استانداردهای کنترل کیفیت اپل وجود دارد. در صورتی که BOE نتواند شرایط لازم را برآورده کند، به احتمال زیاد اپل به سراغ تأمین نمایندگان دیگری مانند سامسونگ و LG Display برای تأمین پنل های LTPO می رود و همچنان از BOE برای تأمین پنل های OLED مبتنی بر LTPS برای مدل های قدیمی تر آیفون و آیفون SE 4 که به زودی معرفی می گردد، استفاده خواهد نمود.

به گفته راس یانگ که یکی از تحلیلگران مشهور محسوب می گردد، مدل های پروی آیفون 16 که قرار است سال جاری عرضه شوند، از نسبت تصویر کشیده تر 19.6:9 برخوردار خواهند بود و این تغییر سال آینده به مدل های استاندارد آیفون 17 نیز راه پیدا خواهد نمود. انتظار می رود میزان نمایشگر این مدل ها نیز به ترتیب از 6.12 و 6.69 اینچ به 6.27 و 6.86 اینچ افزایش یابد که نشان دهنده افزایش 2.5 درصدی میزان نمایشگر در هر دو مدل است.

به طور کلی، این موارد حاکی از آن است که مدل های استاندارد آیفون 17 ارتقای قابل توجهی در بخش نمایشگر دریافت خواهند کرد که شامل افزایش میزان و بعلاوه استفاده از پنل های LTPO برای بهره مندی از ProMotion و نمایشگرهای همواره روشن می گردد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 اسفند 1402 بروزرسانی: 9 اسفند 1402 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 3662

به "آیفون 17 و 17 پلاس با قابلیت نمایشگر همواره روشن عرضه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 17 و 17 پلاس با قابلیت نمایشگر همواره روشن عرضه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید