از توسعه محصولات صنایع دستی استان قم حمایت می کنیم

به گزارش تور آسیایی ارزان، ایرنا/ براساس سخنان معاون هماهنگی امور مالی و توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، از توسعه محصولات صنایع دستی استان قم حمایت می کنیم.

از توسعه محصولات صنایع دستی استان قم حمایت می کنیم

سید مهدی قریشی در حاشیه بازدید از کارگاه نمادین منبت کاری اضافه نمود: استان قم از دیرباز هنرمندان زیادی در عرصه های مختلف صنایع دستی داشته و دارد که باید از این ظرفیت بویژه در بحث سوغات استفاده درستی گردد.

وی موضوع آموزش صنایع دستی را بسیار بااهمیت دانست و اضافه نمود: با توجه به اینکه توسعه فراوریات صنایع دستی می تواند فضای اشتغالزایی خوبی را ایجاد نماید، لذا باید با آموزش این هنر به علاقمندان، زمینه حضورشان را در بازار کار فراهم نمود و از سوی دیگر حمایت های لازم نیز به وسیله دستگاه های ذی ربط انجام گردد.

قریشی ادامه داد: موضوع صنایع دستی ارزش اضافه نموده بالایی برای کشور ایجاد می نماید و اگر توجه لازم به آن بگردد، در فراوری ناخالص ملی اثرگذاری بالایی خواهد داشت.

معاون استاندار قم با اشاره به مجذوب نمایندهیت صنایع دستی برای سایر کشورها اضافه نمود: برای ما ایرانی ها به علت اینکه هنر و صنایع دستی به وفور در دسترسمان است، متاسفانه به نوعی این امر عادی شده و شاید کمتر موردتوجه قرار میگیرد اما این فعالیت ها برای سایر کشورها بسیار مجذوب نماینده بوده و می تواند به اقتصاد کشور و اشتغال یاری شایانی کند.

وی عرضه بین المللی محصولات صنایع دستی را مورد توجه قرار داد و اضافه نمود: باید بر حضور فعالان صنایع دستی در بازارهای جهانی کار گردد و تشکل های قوی برای این منظور ایجاد کنیم تا بتوانند به خوبی محصولات صنایع دستی را در بازارهای بین المللی عرضه نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 28 تیر 1401 بروزرسانی: 28 تیر 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2116

به "از توسعه محصولات صنایع دستی استان قم حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از توسعه محصولات صنایع دستی استان قم حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید