افتتاح بزرگترین ترمینال فرودگاهی جنوب غرب کشور در آبادان

به گزارش تور آسیایی ارزان، بزرگترین سالن فرودگاهی جنوب غرب کشور با حضور معاون اول رئیس جمهوری در آبادان افتتاح شد.

افتتاح بزرگترین ترمینال فرودگاهی جنوب غرب کشور در آبادان

بزرگترین سال فرودگاهی جنوب غرب کشور در فرودگاه بین المللی آبادان افتتاح شد. در افتتاح این پروژه که با صرف اعتبار 1700 میلیارد ریال به اتمام رسیده بود، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، نیز حضور داشت.

پروژه یاد شده، شامل احداث ترمینالی نو به وسعت 1200 مترمربع، ساختمان جنبی به مساحت هزار متر مربع و محوطه سازی به وسعت 35 هزار مترمربع بوده است. محوطه سازی این پروژه که با مشارکت 50 درصدی منطقه آزاد اروند و شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران به خاتمه رسیده، 2,850 میلیارد ریال هزینه در بر داشت. ظرفیت فرودگاه بین المللی آبادان نیز با اتمام این پروژه، 800 هزار نفر در سال افزایش می یابد.

از دیگر اقدامات صورت گرفته در این فرودگاه می توان به احداث ساختمان VIP و CIP ترمینال قدیم، اصلاح، بازسازی و محوطه سازی فرودگاه، خرید سیستم کمک ناوبری فرودگاه ILS، تعویض دستگاه ناوبری DVOR، ایجاد 15 هکتار فضای سبز و احداث برج های روشنایی جهت فرودگاه، احداث ترمینال نو برای مجزا کردن پروازهای داخلی و خارجی، ترمیم و بازسازی دیوارهای اطراف فرودگاه، ترمیم باند دوم فرودگاه، بهسازی برج مراقبت و تعریض و زیباسازی بلوار جهت فرودگاه اشاره کرد.علاوه بر این، امکانات پرواز هم زمان 4 پرواز در این فرودگاه نیز فراهم شده است.

گفتنی است که اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، که برای بازدیدی دو روزه به خوزستان سفر کرده است، از طریق همین فرودگاه وارد آبادان شد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 فروردین 1401 بروزرسانی: 3 فروردین 1401 گردآورنده: asiaro.ir شناسه مطلب: 2019

به "افتتاح بزرگترین ترمینال فرودگاهی جنوب غرب کشور در آبادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح بزرگترین ترمینال فرودگاهی جنوب غرب کشور در آبادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید